Γ. Ενδεικτικές δραστηριότητες έκφρασης
Γ.1. «Ας κάνουμε τραπεζαρία τη φωλίτσα μας … »
Ο/Η νηπιαγωγός ρωτάει τα παιδιά:
«Με τα
πράγματα που έχουμε στο νηπιαγωγείο μπο-
ρούμε να φτιάξουμε κάποιο δωμάτιο του
σπιτιού;»
Αν υπάρχουν σχετικά αντικείμενα
στο νηπιαγωγείο τα παιδιά προχωρούν στη
διαμόρφωση του συγκεκριμένου χώρου με
σκοπό να τον παρουσιάσουν και να παραχθεί
το κατάλληλο λεξιλόγιο από τα παιδιά π.χ. να
φτιάξουν την τραπεζαρία με τραπέζι, καρέ-
κλες, να στρώσουν τραπεζομάντηλο και να βά-
λουν απάνω μαχαιροπήρουνα, πιάτα, ποτήρια
κ.ά. υλικά. Επίσης, μπορούν με τη φαντασία
τους να μετατρέψουν διάφορα αντικείμενα του νηπιαγωγείου σε αντικείμενα σπιτιού, να δημι-
ουργήσουν διάφορους χώρους και να τους παρουσιάσουν, π.χ. τα παγκάκια του σχολείου να τα
μετατρέψουν σε κρεβάτια και να φτιάξουν ένα υπνοδωμάτιο κ.λπ.
Γ.2. «Φτιάχνουμε σπίτια;»
Τα παιδιά δουλεύοντας σε ομάδες φτιάχνουν με κολάζ ένα σπίτι. Αρχικά, κόβουν εικόνες με έπι-
πλα από περιοδικά. Στη συνέχεια, σε ένα μεγάλο χαρτόνι αποφασίζουν από κοινού πώς θα σχε-
διάσουν τη διαρρύθμιση του σπιτιού και ένα-ένα παιδί λέει με το όνομά του το έπιπλο και το
δωμάτιο στο οποίο θα το βάλει και το κολλάει πάνω στην κατασκευή (βλ. εικ. 1).
Επίσης, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να φτιάξουν σπίτια από διάφορα υλικά, όπως από πηλό,
από χαρτόκουτες, από σπιρτόκουτα κ.ά. (βλ. εικ. 2).
Σπίτια φτιαγμένα από τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Γάλλου Ρεθύμνου
εικ.1
εικ.2
48
I...,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47 49,50,51,52,53,54,55,56,57,58,...168