57
Η κούκλα με τη βοήθεια της/του νηπιαγωγού δείχνει στα παιδιά π.χ. το πινέλο και τα παιδιά
απαντούν:
Παιδιά:
Είναι ένα πινέλο.
Κούκλα:
Και τι κάνω με αυτό;
Παιδιά
:
Ζωγραφίζω. / Ζωγραφίζουμε.
Κούκλα:
Στο σχολείο όταν πηγαίνω όλο θέλω να ρωτώ…
Είμαι κούκλα με μυαλό!
Η κούκλα συνεχίζει να δείχνει αντικείμενα και να ρωτάει. Τα παιδιά με τη βοήθεια της/του νη-
πιαγωγού απαντούν:
Είναι ένα μολύβι. Γράφω / γράφουμε με το μολύβι.
Είναι ένα πινέλο. Ζωγραφίζω / ζωγραφίζουμε με το πινέλο.
Είναι ένα παιχνίδι. Παίζω / παίζουμε με το παιχνίδι… κ.λπ.
Τα παιδιά όλα μαζί ή μόνο του το καθένα επαναλαμβάνουν απευθυνόμενα στην κούκλα.
Στη συνέχεια, η κούκλα ζητά από τα παιδιά να φέρουν κι εκείνα αντικείμενα της τάξης, να τα
παρουσιάσουν και να πουν τι κάνουν με αυτά.
Β.3. «Το Μαγαζάκι»
Η/Ο νηπιαγωγός με τη βοήθεια των παιδιών μετατρέπει μία γωνιά του νηπιαγωγείου σε μαγα-
ζάκι, που πουλάει παιχνίδια και σχολικά αντικείμενα, όπως μπάλα, κούκλα, κουζινικά, αυτοκι-
νητάκια, τρενάκι, παζλ, μαρκαδόροι, μολύβια, βιβλία κ.λπ.
Αρχικά, η/ο νηπιαγωγός κάνει τον πωλητή και ένα παιδί τον αγοραστή.
Πωλητής:
Τι θέλεις;
/
Τι θέλετε;
Αγοραστής
:
Δώσε μου
/
Δώστε μου μια μπάλα.
Πωλητής
:
Πάρε / Πάρτε μια μπάλα.
Σημείωση:
Αν η/ο νηπιαγωγός κρίνει απαραίτητο, εισάγει τον πληθυντικό ευγενείας στη δρα-
στηριότητα αγοραστή-πωλητή.
Το παιχνίδι του πωλητή παιχνιδιών συνεχίζεται με διαφορετικά παιδιά.
Επίσης, μπορεί η/ο νηπιαγωγός να εισάγει τις λέξεις:
παρακαλώ, ευχαριστώ, ορίστε.
-
Παρακαλώ, δώσε μου μια μπάλα.
-
Ορίστε, πάρε μια μπάλα.
-
Ευχαριστώ.
-
Και εγώ ευχαριστώ.
Στη συνέχεια, είναι δυνατόν να εισαχθούν και τα αριθμητικά επίθετα π.χ.
-
Παρακαλώ, δώστε μου τρία μολύβια.
I...,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56 58,59,60,61,62,63,64,65,66,67,...168