Α.2. Κοινωνικο-πολιτισμικοί στόχοι
Σημείωση:
Η γνωριμία των παιδιών με το σχολείο, τους χώρους και τα αντικείμενά του ξεκινάει
από την πρώτη μέρα και αυτό συνεχίζεται αβίαστα όλη τη χρονιά. Η/Ο νηπιαγωγός καθημερινά εν-
θαρρύνει τα παιδιά με τις κατάλληλες ερωτήσεις να εκφραστούν και να αποδώσουν στα ελληνικά
αντικείμενα και ενέργειες που σχετίζονται με την καθημερινότητα του σχολείου. Παράλληλα, η/ο
νηπιαγωγός μπορεί να επιλέξει κάποιες δραστηριότητες της ενότητας για να τις πραγματοποιήσει
με τα παιδιά από τις πρώτες μέρες της φοίτησής τους στο σχολείο. Γενικότερα η ενότητα αυτή στο-
χεύει στη συστηματική γνώση ενός λεξιλογίου γύρω από το σχολείο και τα αντικείμενα της τάξης.
Β. Ενδεικτικές δραστηριότητες εφαρμογής των λεκτικών
επικοινωνιακών πράξεων
Β.1.
«
Γνωρίζω τα αντικείμενα του νηπιαγωγείου μου»
Η/Ο νηπιαγωγός στην παρεούλα παρουσιάζει την αγα-
πημένη της/του κούκλα (π.χ. μια κούκλα κουκλοθεά-
τρου ή άλλη κούκλα) η οποία έρχεται πρώτη φορά στο
νηπιαγωγείο και δεν ξέρει τίποτα γι’ αυτό.
(Νηπιαγωγός με φωνή κούκλας:)
Κούκλα:
Α μπε μπα μπλομ φτου και βγαίνω… και
στο νηπιαγωγείο πηγαίνω
.
Νηπιαγωγός:
Αυτή είναι η κούκλα μου. Την αγαπώ
πολύ. Τη λένε Λόλα… και θέλει να τα μάθει όλα.
Κούκλα:
Ναι, ναι. Με λένε Λόλα…. και θέλω να τα
μάθω όλα.
Πού είμαι; Τι είναι εδώ;
Νηπιαγωγός:
Τι είναι εδώ; Εδώ είναι το σχολείο, το
νηπιαγωγείο. Πέστε το και εσείς παιδιά.
• Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι το νηπιαγωγείο είναι μια μεγάλη αγκαλιά που τα χωράει όλα.
• Να μάθουν τα παιδιά να συνεργάζονται και να μοιράζονται τα πράγματα του σχολείου.
• Να κατανοήσουν ότι όλα τα παιδιά στον κόσμο δικαιούνται να έχουν σχολείο και ότι το σχο-
λείο παντού και πάντοτε υπηρετεί κοινούς στόχους.
• Να αντιληφθούν τα παιδιά ότι ο χώρος του σχολείου / νηπιαγωγείου, ευρύτερος από εκείνον
της οικογένειας, φιλοξενεί παιδιά διαφορετικά μεταξύ τους, αλλά ισότιμα μέλη της ομάδας.
• Να αντιληφθούν τα παιδιά ότι η γλώσσα και ο πολιτισμός του καθενός συμβάλλει στον
γλωσσικό και πολιτισμικό εμπλουτισμό της σχολικής κοινότητας.
55
I...,45,46,47,48,49,50,51,52,53,54 56,57,58,59,60,61,62,63,64,65,...168