Λεκτική
επικοινωνιακή
πράξη
• μαθαίνω να κατα-
νοώ και να χρησι-
μοποιώ το βασικό
λεξιλόγιο που συν-
δέεται με το σχο-
λείο/ νηπιαγωγείο
• ζητώ και δίνω
πληροφορίες για
τα αντικείμενα και
για σχετικές δρα-
στηριότητες στον
χώρο του σχολείου/
νηπιαγωγείου
• ζητώ κάτι από κά-
ποιον
• εκφράζω προτί-
μηση
Α. Στόχοι
Α.1. Γλωσσικοί στόχοι
Μορφολογικά /
Συντακτικά στοιχεία
• βασικό λεξιλόγιο
της ενότητας
• ερωτηματική πρό-
ταση:
-Τι είναι αυτό/
αυτά;
-Πόσα είναι αυτά;
• χρήση
απόλυτων
αριθμητικών επι-
θέτων
• η δομή:
(Υποκείμενο) +Ρήμα
+ Αντικείμενο
Προστακτική
σε
εντολές/ παρακλή-
σεις
Μου αρέσει να
+ρήμα
Εφαρμογή
Το νηπιαγωγείο, το σχολείο, η τάξη, ο δά-
σκαλος, η δασκάλα, ο συμμαθητής, η συμ-
μαθήτρια, η τσάντα, η ξυλομπογιά, ο
μαρκαδόρος, το θρανίο/το τραπεζάκι, η κα-
ρέκλα, η βιβλιοθήκη, ο πίνακας, η παρε-
ούλα/ ο κύκλος, η κασετίνα, το μολύβι, η
γόμα, η ξύστρα, ο χάρακας…
-Τι είναι αυτό;
-Αυτό είναι ένα πράσινο μολύβι.
-Τι είναι αυτά;
-Αυτά είναι πινέλα.
-Πόσα είναι αυτά;
-Αυτά είναι ένα, δύο, τρία… αυτοκινητάκια.
Παίζω/ παίζουμε ένα παιχνίδι, τραγουδώ/
τραγουδάμε ένα τραγούδι, χορεύω / χο-
ρεύουμε, τρώω/τρώμε το φαγητό μας,
ακούω/ακούμε μουσική, διαβάζω/διαβά-
ζουμε μια ιστορία, ζωγραφίζω/ ζωγραφί-
ζουμε μια ζωγραφιά, βγαίνω /βγαίνουμε έξω
στην αυλή …
Δώσε/δώστε μου ένα μολύβι.
Πάρε/πάρτε μία ξύστρα.
Φέρε ένα βιβλίο.
Έλα/ελάτε στην παρεούλα!
Μου αρέσει να ζωγραφίζω.
Μου αρέσει να παίζω.
54
I...,44,45,46,47,48,49,50,51,52,53 55,56,57,58,59,60,61,62,63,64,...168