Α.2. Κοινωνικο-πολιτισμικοί στόχοι
Β. Ενδεικτικές δραστηριότητες εφαρμογής των λεκτικών
επικοινωνιακών πράξεων
Β.1. «Δες ένα σπίτι»
(ένα τρίπτυχο με τα βασικά μέρη ενός σπιτιού, εξωτερικά και εσωτερικά, καθώς και δύο καρτέλες με βα-
σικά έπιπλα/ αντικείμενα του σπιτιού υπάρχουν στον φάκελο της 4
ης
ενότητας)
O/Η νηπιαγωγός παρουσιάζει την εξωτερική εικόνα ενός σπιτιού, δείχνει τα μέρη του και λέει
το όνομά τους:
«μία πόρτα, ένα παράθυρο, άλλο παράθυρο, μια σκεπή»
. Στη συνέχεια ζητά από
τα παιδιά να ζωγραφίσουν ένα σπίτι και να παρουσιάσουν τις ζωγραφιές τους δηλώνοντας τα μέρη
του σπιτιού που έχουν ζωγραφίσει.
Έπειτα η/ο νηπιαγωγός ανοίγει το τρίπτυχο και εισάγει τα παιδιά στο εσωτερικό του σπιτιού
δείχνοντας τα δωμάτια του σπιτιού και ρωτώντας τα παιδιά:
«Τι είναι εδώ; - Σαλόνι» κ.λπ.
Στη συνέχεια, ζητά από τα παιδιά να τοποθετήσουν σε κάθε δωμάτιο τα έπιπλα και τα αντικεί-
μενα που υπάρχουν στο φάκελο της ενότητας και εισάγεται το κατάλληλο λεξιλόγιο π.χ.
«Τι έχει
το σαλόνι; Το σαλόνι έχει ένα καναπέ, μια πολυθρόνα, ένα χαλί, ένα τραπέζι κ.λπ.»
Β.2. «Πού είμαι; Τι κάνω;»
(μία αφίσα με την κάτοψη του εσωτερικού ενός σπιτιού υπάρχει στον φάκελο της 4
ης
ενότητας)
Ο/Η νηπιαγωγός μπαίνει σε ένα δωμάτιο και με παντομίμα παρουσιάζει κάποια ενέργεια που
συνηθίζεται να γίνεται σε αυτό: Στρώνει το κρεβάτι του/της και ξαπλώνει. Στη συνέχεια ρωτάει
τα παιδιά;
Νηπιαγωγός:
Πού είμαι;
Παιδιά:
Στο δωμάτιο/υπνοδωμάτιο.
Νηπιαγωγός:
Τι κάνω;
Παιδιά:
Στρώνεις το κρεβάτι σου και κοιμάσαι.
Στη συνέχεια, τα παιδιά με τη σειρά μπαίνουν στα διάφορα δωμάτια της κάτοψης του σπιτιού,
παρουσιάζουν με παντομίμα μία ενέργεια/ δραστηριότητα και τα υπόλοιπα παιδιά προσπαθούν να
μαντέψουν:
Παιδί:
Πού είμαι;
Παιδιά:
Είσαι στην κουζίνα.
Παιδί:
Τι κάνω;
Παιδιά:
Πλένεις τα πιάτα.
• Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά την ιδιαίτερη σημασία που έχει για τον κάθε άνθρωπο η
κατοικία του ως χώρος που του προσφέρει ασφάλεια και προστασία.
• Να κατανοήσουν ότι οι άνθρωποι, όπως και τα ζώα, φτιάχνουν τα σπίτια τους ανάλογα με
τα υλικά και τις περιβαλλοντικές, δημογραφικές, κοινωνικές συνθήκες του τόπου που ζουν.
• Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι ο τρόπος που έχει φτιαχτεί ένα σπίτι επηρεάζει και τον τρόπο
ζωής του καθενός.
47
I...,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46 48,49,50,51,52,53,54,55,56,57,...168