2
Βλέπε υποσημείωση 1.
41
Δ.5. «Μάντεψε: Τι έχει;» -
ομαδικό παιχνίδι
(τέσσερις ίδιες καρτέλες με οκτώ πρόσωπα παιδιών υπάρχουν στον φάκελο της 3
ης
ενότητας)
Υλικά
:
• 8 ζευγάρια ίδιων καρτών / προσώπων (τα ζευγάρια των καρτών δίνονται 2 φορές)
Κανόνες παιχνιδιού:
Παίζεται από 2 ως 16 παίχτες. Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες και κάθε ομάδα παίρνει από
ένα σετ καρτών 1-8. Ένα παιδί από την πρώτη ομάδα διαλέγει μία κάρτα κρυφά και αρχίζει με
ένα ή με περισσότερα παιδιά της δεύτερης ομάδας τις ερωταποκρίσεις μέχρι η δεύτερη ομάδα να
βρει την κάρτα που κρατά το παιδί της πρώτης ομάδας π.χ.
- Παιδί δεύτερης ομάδας:
- Έχει καστανά/καφέ
2
μαλλιά;
- Παιδί πρώτης ομάδας:
- Ναι, έχει.
- Παιδί δεύτερης ομάδας:
- Έχει μακριά μαλλιά;
- Παιδί πρώτης ομάδας:
- Ναι, έχει.
- Παιδί δεύτερης ομάδας:
- Έχει καστανά/καφέ μάτια;
- Παιδί πρώτης ομάδας:
- Όχι, δεν έχει.
- Παιδί δεύτερης ομάδας:
- Έχει πράσινα μάτια;
- Παιδί πρώτης ομάδας:
- Ναι, έχει.
Και το παιδί της δεύτερης ομάδας δείχνει την αντίστοιχη κάρτα.
Το παιχνίδι αυτό μπορεί να παιχτεί και στις ελεύθερες δραστηριότητες από δύο μόνο παιδιά.
Δ.6. «Τυφλόμυγα» -
ομαδικό παιχνίδι
(μία φωτογραφία του πίνακα ζωγραφικής του Goya: “La gallina ciega” υπάρχει στο φάκελο της
3
ης
ενότητας)
Ο πίνακας του Goya αναπαριστά το παιχνίδι της «τυφλόμυγας».
Στόχος της δραστηριότητας:
Να παρατηρήσουν τα παιδιά τον πίνακα και, με την καθοδήγηση
της/του νηπιαγωγού που θα τους κάνει τις κατάλληλες ερωτήσεις, θα βρουν τους κανόνες του
παιχνιδιού και θα το παίξουν.
Υλικά
:
• Ένα μαντήλι
Κανόνες παιχνιδιού:
Παίζεται με πολλά παιδιά. Σε ένα παιδί δένουν τα μάτια του με ένα μαντήλι για να μη βλέπει
και τα υπόλοιπα κάνουν γύρω του ένα κύκλο. Στη συνέχεια, το προκαλούν και το πειράζουν για
να τα πιάσει. Αν το παιδί με το μαντήλι καταφέρει και πιάσει κάποιο άλλο παιδί, προσπαθεί να
μαντέψει ποιο είναι, ψηλαφώντας το ή κάνοντάς το να μιλήσει ή να γελάσει. Αν το παιδί με το
μαντήλι μαντέψει σωστά ποιο παιδί έπιασε, τότε βάζουν σ’ εκείνο το μαντήλι και αρχίζουν το
παιχνίδι από την αρχή, διαφορετικά συνεχίζει το ίδιο το παιδί μέχρι να αναγνωρίσει το παιδί που
θα πιάσει.
Συνηθίζεται να ορίζεται ο χώρος μέσα στον οποίο θα κινούνται τα παιδιά με ένα μεγάλο σχοινί
ή λάστιχο.
I...,31,32,33,34,35,36,37,38,39,40 42,43,44,45,46,47,48,49,50,51,...168