Λεκτική
επικοινωνιακή
πράξη
• μαθαίνω να κατανοώ
και να χρησιμοποιώ το
βασικό λεξιλόγιο της
ενότητας
• ονομάζω το φύλο
• περιγράφω την εξωτε-
ρική εμφάνιση προσώ-
πων
• ζητώ και επιβεβαιώνω
ή διαψεύδω πληροφο-
ρίες σχετικές με την
εξωτερική εμφάνιση
προσώπων
• αναγνωρίζω και περι-
γράφω με περισσότερες
λεπτομέρειες βασικά χα-
ρακτηριστικά της εξωτε-
ρικής εμφάνισης
προσώπων
• μαθαίνω ενέργειες/
δραστηριότητες που γί-
νονται με μέλη του σώ-
ματος
Α. Στόχοι
Α.1. Γλωσσικοί στόχοι
Μορφολογικά /
Συντακτικά στοιχεία
• βασικό λεξιλόγιο για το
ανθρώπινο σώμα
• η δομή:
Έχω + Ουσιαστικό
σε καταφατική και αρνητική
πρόταση
• ερωτηματική πρόταση:
Πού
+ Ρήμα +Υποκείμενο
κτητική αντωνυμία
α’,
β’, γ’ προσώπου ενικού
αριθμού
• προσδιοριστικά επίθετα
για τα εξωτερικά χαρακτηρι-
στικά προσώπων
• ρήματα που δηλώνουν
διάφορες δραστηριότητες/
ενέργειες σε συνδυασμό με
την αντίστοιχη προθετική
φράση (με + Άρθρο + Ου-
σιαστικό)
Εφαρμογή
Το αγόρι, το κορίτσι, το κε-
φάλι, τα μάτια, η μύτη, το
στόμα, τα αφτιά, τα μαλλιά, το
σώμα…
- Είμαι αγόρι!
- Είμαι κορίτσι!
-Έχω δύο μάτια…
-Έχεις/Έχει μάτια; Ναι, έχω/
έχει.
-Πού είναι τα μάτια σου;
-Να τα μάτια μου!
-Το κεφάλι
μου,
τα μάτια
σου,
το στόμα
του/της…
Έχω
μπλε / πράσινα…
μάτια
Έχω
σγουρά
μαλλιά (σγουρά /
ίσια, κοντά / μακριά, ξανθά /
μαύρα…).
Βλέπω, μυρίζω, ακούω, τρώω,
μιλώ, τραγουδώ, πιάνω/αγγίζω,
περπατάω, τρέχω, κλοτσάω…
Με το στόμα μιλώ. Με τα
μάτια βλέπω κ.λπ.
Τι κάνεις με τη μύτη; Μυρίζω.
Πώς βλέπεις; Με τα μάτια …
32
I...,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31 33,34,35,36,37,38,39,40,41,42,...168