Έχω μάτια για να βλέπω,
δυο αφτιά για να ακούω,
έχω στόμα να μιλώ,
μία μύτη να μυρίζω,
δύο χέρια για να αγγίζω,
πόδια για να περπατώ.
Έχω σώμα δυνατό!!
Τα παιδιά επαναλαμβάνουν κάνοντας ό,τι κάνει η/ο νηπιαγωγός τους: δείχνουν δηλαδή τα μέρη
του σώματός τους κάθε φορά που τα ακούν στο τραγουδάκι.
Έπειτα η/ο νηπιαγωγός δείχνει στα παιδιά διάφορα μέρη του σώματός της/του και τα παιδιά
επαναλαμβάνουν τον αντίστοιχο στίχο του παραπάνω τραγουδιού π.χ. η/ο νηπιαγωγός δείχνει τη
μύτη της/του και τα παιδιά λένε:
«μία μύτη να μυρίζω».
Γ. Ενδεικτικές δραστηριότητες έκφρασης
Γ.1. «Κολάζ πρόσωπο και σώμα»
Τα παιδιά κόβουν από διάφορα περιοδικά μάτια, στόμα, μύτη, μαλλιά, αφτιά κ.λπ. και δημι-
ουργούν το δικό τους πρόσωπο ή σώμα. Επίσης, μπορούν να ντύσουν τα περιγράμματα του σώ-
ματός τους (βλ. δραστηριότητα Β.1) με μικρά χαρτάκια ή με στοιχεία από περιοδικά.
Γ.2. «Μάντεψε: Ποιος είναι το μοντέλο;»
Τα παιδιά χωρίζονται σε δυο ομάδες. Κάθε ομάδα επιλέγει τον ζωγράφο και κρυφά το μοντέλο,
δηλαδή το παιδί του οποίου το πορτραίτο θα ζωγραφίσει ο ζωγράφος στο χαρτί. Οι ζωγράφοι με
τη βοήθεια των ομάδων τους ζωγραφίζουν το μοντέλο τους, αφού θα έχουν συζητήσει μεταξύ τους
τι χρώματα θα χρησιμοποιήσουν για να αποδώσουν με ακρίβεια τα χαρακτηριστικά του μοντέλου
τους. Μόλις τελειώσουν, η μία ομάδα παρουσιάζει στην άλλη το έργο της προκειμένου να ανα-
γνωρίσουν τα παιδιά που ήταν μοντέλα.
Το παιχνίδι μπορεί να επαναληφθεί πολλές φορές, με διάφορα μέλη της ομάδας να κάνουν τον
ζωγράφο και το μοντέλο
.
35
Το περίγραμμα μπορεί να γίνει δώρο γενεθλίων
Τα παιδιά παρουσιάζουν τα περιγράμματά τους
I...,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34 36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,...168