Α.2. Κοινωνικο-πολιτισμικοί στόχοι
Β. Ενδεικτικές δραστηριότητες εφαρμογής των λεκτικών
επικοινωνιακών πράξεων
Β.1. «Τα μέρη του σώματος»
Η/Ο νηπιαγωγός τοποθετεί ένα μεγάλο κομμάτι από «χαρτί του μέτρου» στο κέντρο της «πα-
ρεούλας». Ζητάει από κάποιο παιδί να ξαπλώσει πάνω στο χαρτί και κάνει το περίγραμμα του σώ-
ματός του. Δείχνει στα παιδιά το περίγραμμα και λέει:
«
Το σώμα, το κεφάλι, τα χέρια, τα
πόδια…»
και όλοι μαζί επαναλαμβάνουν
.
Στη συνέχεια, ζητάει από τα παιδιά να σχεδιάσουν στο
κεφάλι
«
τα μάτια, τη μύτη, το στόμα… κ.λπ
.».
Κάθε φορά η/o νηπιαγωγός δείχνει το ανά-
λογο μέρος του σώματος και λέει:
- Να τα μάτια … Να η μύτη… το στόμα, τα αφτιά, τα μαλλιά…
- Είναι αγόρι! / Είναι κορίτσι!
Έπειτα το παιδί του περιγράμματος παρουσιάζει στα άλλα παιδιά το περίγραμμά του επαναλαμ-
βάνοντας, με τη βοήθεια της/του νηπιαγωγού, τα μέρη του σώματός του π.χ.
«
Το κεφάλι μου, το
σώμα μου … κ.λπ
.».
Τα άλλα παιδιά επαναλαμβάνουν και δείχνουν αντίστοιχα τα δικά τους.
Στο τέλος λέει:
Είμαι αγόρι! / Είμαι κορίτσι!
Η/Ο νηπιαγωγός συνεχίζει τη δραστηριότητα:
- Πού είναι το κεφάλι του; - Να το κεφάλι του…
- Πού είναι η μύτη του; - Να η μύτη του… κ.λπ.
Τα παιδιά επαναλαμβάνουν.
• Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι η εξωτερική εμφάνιση των ανθρώπων είναι διαφορετική ως
προς το φύλο, το χρώμα, το ύψος, το βάρος κ.λπ.
• Να κατανοήσουν ότι το ανθρώπινο σώμα είναι ένας ζωντανός οργανισμός που με τον δικό
του θαυμαστό τρόπο προσπαθεί να διατηρήσει την ισορροπία του.
• Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι το σώμα μας αποτελεί έναν πολυσύνθετο οργανισμό χάρη
στον οποίο μπορούμε να αντιληφθούμε, να κατανοήσουμε και να επικοινωνήσουμε με τον
κόσμο γύρω μας.
• Να κατανοήσουν ότι οι διαφωνίες των ανθρώπων θα πρέπει να λύνονται με τη συζήτηση και
όχι με τη βία.
33
I...,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32 34,35,36,37,38,39,40,41,42,43,...168