39
Δ. Ενδεικτικές δραστηριότητες κατανόησης και παραγωγής λόγου
Δ.1. «Ζωγραφίζω ένα σώμα» -
ποίημα
(ηχητικό – υπάρχει σε απαγγελία στο συνοδευτικό CD-ήχου)
Ζωγραφίζουμε ένα σώμα;
Δυο μάτια,
μια μύτη κι ένα στόμα
δεν τέλειωσα ακόμα,
δυο μάτια,
μια μύτη κι ένα στόμα
και γύρω ένα Ο,
μεγάλο στρογγυλό,
δεν τέλειωσα ούτε εδώ…
Δυο μάτια,
μια μύτη κι ένα στόμα,
και γύρω ένα Ο,
με δυο μεγάλα αφτιά
και σγουρά μαλλιά.
Τελείωσα παιδιά;
Δυο μάτια,
μια μύτη κι ένα στόμα,
και γύρω ένα Ο,
με δυο μεγάλα αφτιά
και σγουρά μαλλιά.
Δυο χέρια, δυο πόδια
κι ένα κόκκινο παλτό:
Τελείωσα εδώ!!!
Στην αρχή η/ο νηπιαγωγός απαγγέλει τους παραπάνω στίχους και ζωγραφίζει συγχρόνως σε
χαρτί του μέτρου. Έτσι τα παιδιά θα κατανοήσουν καλύτερα τους στίχους του ποιήματος.
Στη συνέχεια, ενθαρρύνονται τα παιδιά, ακούγοντας την απαγγελία από το CD, να ζωγραφίσουν
τις τέσσερις συνεχόμενες φάσεις που ακούγονται στο ποίημα σε μια κόλλα Α4 χωρισμένη στα τέσ-
σερα (σαν φυσαρμόνικα).
Δ.2. «Δείξτε μου το σώμα σας!»
- παιχνίδι
Η/Ο νηπιαγωγός σε κύκλο με τα παιδιά τραγουδά και συγχρόνως αυτά εκτελούν κάνουν
τα παραγγέλματα:
Χαιρετώ, χαιρετώ με τα δυο μου χέρια,
περπατώ, περπατώ με τα δυο μου πόδια,
δείξτε μου και εσείς παιδιά το δικό σας σώμα!
I...,29,30,31,32,33,34,35,36,37,38 40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,...168