Προέκταση της δραστηριότητας:
Τα παιδιά καλούνται να παίξουν το παιχνίδι
«Περνά-περνά
η μέλισσα»
που απεικονίζεται σε μία καρτέλα της δραστηριότητας Ε.1.
«Περνά περνά η μέλισσα» -
ομαδικό παιχνίδι
(υπάρχει εικόνα του παιχνιδιού στον φάκελο της 3
ης
ενότητας)
Τα παιδιά διαλέγουν δύο αρχηγούς. Κάθε αρχηγός βρίσκει ένα όνομα (κάποιο χρώμα ή φρούτο
ή αντικείμενο ή χώρα κτλ.). Τα ονόματα αυτά δεν ανακοινώνονται στα υπόλοιπα παιδιά (π.χ. ο
ένας αρχηγός επιλέγει ως όνομα το κόκκινο χρώμα και ο άλλος το κίτρινο χρώμα). Στη συνέχεια,
οι δύο αρχηγοί στέκονται απέναντι ο ένας στον άλλο, χτυπούν τα χέρια τους ψηλά κάνοντας μία
γέφυρα και τραγουδούν:
«Περνά περνά η μέλισσα
με τα μελισσόπουλα και
με τα παιδόπουλα».
Όση ώρα τραγουδούν οι αρχηγοί, τα υπόλοιπα παιδιά κάνουν μία σειρά και περνούν κάτω από τη
γέφυρα που έχουν φτιάξει οι αρχηγοί με τα χέρια τους. Μόλις τελειώσει το τραγούδι, οι αρχηγοί
πιάνουν ένα παιδί και το ρωτούν μυστικά:
«Ποιο χρώμα σου αρέσει, το κόκκινο ή το κί-
τρινο;»
Ανάλογα με το τι θα επιλέξει θα πιαστεί πίσω από εκείνο το παιδί με το οποίο έχει την
ίδια προτίμηση. Το ίδιο επαναλαμβάνεται με όλα τα παιδιά και στο τέλος δημιουργούνται δύο ομά-
δες. Τα παιδιά σε κάθε ομάδα πιάνονται το ένα πίσω από το άλλο και οι δύο αρχηγοί πιάνονται
από τα χέρια και τραβιούνται από τα πίσω παιδιά. Κερδίζει εκείνη η ομάδα που θα τραβήξει προς
το μέρος της την άλλη ομάδα.
Ε.2. «Τα χέρια που βλέπουν»
(μία φωτογραφία με τον πίνακα ζωγραφικής του Pablo Picasso: “Blind Man’s meal” υπάρχει στον
φάκελο της 3
ης
ενότητας)
Στόχος της δραστηριότητας:
Με αφορμή τον συγκεκριμένο πίνακα τα παιδιά παροτρύνονται
να συζητήσουν και για μια άλλη δημιουργική χρήση των χεριών σε άτομα με προβλήματα στην
όραση. H/O νηπιαγωγός παρατηρώντας με τα παιδιά τον πίνακα του Picasso συζητούν για το:
«Αν
βλέπει ο άντρας, τι κάνει ο άντρας με τα χέρια του κ.λπ.».
Έτσι
είτε περιγράφοντας την ει-
κόνα είτε προχωρώντας πιο πολύ τη συζήτηση στις ανάγκες των τυφλών ανθρώπων, τα παιδιά
μαθαίνουν ότι
«οι άνθρωποι βλέπουν και με τα χέρια».
Προέκταση της δραστηριότητας:
Τα παιδιά στη συνέχεια παίζουν παιχνίδια που θα τα κάνουν
να μπουν στη θέση των τυφλών ανθρώπων, όπως:
«Οδηγός και αυτοκίνητο» -
ομαδικό παιχνίδι
Τα παιδιά δημιουργούν ζευγάρια και το ένα παιδί γίνεται αυτοκίνητο και το άλλο οδηγός. Το
παιδί-αυτοκίνητο έχει κλειστά μάτια και οδηγείται στον χώρο από το παιδί-οδηγό. Θα πρέπει να
υπάρχει συγκεκριμένη πορεία πάνω στη οποία θα κινούνται τα αυτοκίνητα με τους οδηγούς και
ίσως να υπάρχουν και εμπόδια στον δρόμο τους που θα πρέπει να τα παρακάμψουν. Το παιδί-οδη-
γός δίνει συνεχώς προφορικές οδηγίες στο παιδί-αυτοκίνητο για να ολοκληρώσουν με επιτυχία
την πορεία τους. Στη συνέχεια τα παιδιά αλλάζουν ρόλους.
43
I...,33,34,35,36,37,38,39,40,41,42 44,45,46,47,48,49,50,51,52,53,...168