Λεκτική
επικοινωνιακή
πράξη
• μαθαίνω να κατα-
νοώ και να χρησι-
μοποιώ το βασικό
λεξιλόγιο για τα
μέρη, τον εξοπλι-
σμό και την επί-
πλωση του σπιτιού
• περιγράφω τους
χώρους του σπιτιού
• ζητώ και δίνω
πληροφορίες για
τον χώρο
• τοποθετούμαι στον
χώρο
• περιγράφω καθη-
μερινές δραστηριό-
τητες/ ενέργειες
που γίνονται στο
σπίτι
Α. Στόχοι
Α.1. Γλωσσικοί στόχοι
Μορφολογικά /
Συντακτικά στοιχεία
• βασικό λεξιλόγιο
της ενότητας
• ερωτηματική πρό-
ταση
- Πού / Τι
+ είναι /
έχει + Υποκείμενο;
τοπικά επιρρή-
ματα
(εδώ, εκεί,
πάνω, κάτω, μέσα
έξω)
• η δομή:
-Υποκείμενο + Ρήμα
-Υποκείμενο + Ρήμα
+ Αντικείμενο
-Υποκείμενο + συν-
δετικό Ρήμα+ Κα-
τηγορούμενο
Εφαρμογή
Μέρη σπιτιού:
το σπίτι, το/τα παράθυρο/α,
η πόρτα, η σκεπή, η κουζίνα, το σαλόνι,
το/α δωμάτιο/α, το μπάνιο, η αυλή, ο
κήπος…
Επίπλωση δωματίων:
το/τα κρεβάτι/α, το
γραφείο, η καρέκλα, η ντουλάπα, το τρα-
πέζι, ο καναπές, η πολυθρόνα, το κομπιού-
τερ, η βιβλιοθήκη, το χαλί, ο καθρέπτης,
το κομοδίνο, ο νιπτήρας, το ψυγείο…
Έχει δύο παράθυρα, μια πόρτα, μια σκεπή.
-Πού είναι η μαμά;
-Είναι στο σαλόνι.
-Τι έχει το δωμάτιο;
-Έχει ένα κρεβάτι και ένα γραφείο.
-Πού είναι η γάτα;
-Είναι μέσα στο δωμάτιο. / Πάνω στο κρε-
βάτι. / Κάτω από το κρεβάτι.
-Τι κάνει ο/η… στο/ στη …; / Τι κάνεις
στο/στη …;
-Κοιμάμαι./ Ξυπνώ.
-Παίζω. / Παίζω ένα παιχνίδι.
-Διαβάζω. / Διαβάζω τα μαθήματά μου.
-Βλέπω τηλεόραση.
-Στρώνω το κρεβάτι μου.
-Πλένω τα χέρια /τα δόντια/ το πρόσωπό
μου.
-Κάνω μπάνιο.
-Μαγειρεύω. / Φτιάχνω φαγητό.
-Πίνω νερό /το γάλα μου.
-Τρώω. / Τρώω το φαγητό μου.
-Τραγουδώ. / Χορεύω …
46
I...,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45 47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,...168