29
Στόχοι της δραστηριότητας:
Να ενθαρρυνθούν τα παιδιά να παράγουν λόγο συζητώντας για
την αγάπη της μητέρας προς το παιδί, να εκφράσουν τα δικά τους συναισθήματα και να μοιρα-
στούν ανάλογες εμπειρίες με τους συμμαθητές τους.
Παράλληλα, ακούγονται κάποια νανουρίσματα (π.χ. «Ύπνε έλα, έλα εδώ!» κ.ά.) και η/ο νηπια-
γωγός παροτρύνει τα παιδιά με βάση τη μελωδία και το κλασικό «νάνι νάνι» να φτιάξουν το δικό
τους νανούρισμα:
Νάνι νάνι το παιδί μου
νάνι νάνι το παπί μου,
νάνι νάνι το μικρό μου,
νάνι νάνι το μωρό μου…
Ε. Ενδεικτικές δραστηριότητες καλλιέργειας
της κριτικής σκέψης
Ε.1. Προέκταση της δραστηριότητας Δ.1. «Κάθε παιδί έχει την οικογένειά
του!»
Υλικό:
• Οι καρτέλες της δραστηριότητας Δ.1.
Οι συγκεκριμένες καρτέλες εστιάζουν στους διαφορετικούς τύπους οικογένειας ως προς τη
δομή (πυρηνική, διευρυμένη, μονογονεϊκή) και ως προς την εθνοτικής τους προέλευση.
Στόχος της δραστηριότητας
:
Να κατανοήσουν όλα τα παιδιά ότι κάθε παιδί έχει μία οικογέ-
νεια που μπορεί να διαφέρει από την οικογένεια ενός άλλου παιδιού, όμως για το καθένα η οι-
κογένειά του είναι μοναδική, γιατί εκεί νιώθει αγάπη, ασφάλεια, θαλπωρή και είναι υπερήφανο
γι’ αυτήν.
Ε.2. «Η οικογένεια στην τέχνη»
Υλικό:
• Οι καρτέλες των έργων τέχνης των δραστηριοτήτων Γ.5. και Δ.2.
Στόχοι της δραστηριότητας:
Παρατηρώντας τις παραπάνω καρτέλες τα παιδιά ενθαρρύνονται
να συζητήσουν για τα συναισθήματα των μελών των οικογενειών οι οποίες απεικονίζονται π.χ.
αγάπη, τρυφερότητα, δέσιμο κ.λπ. Στη συνέχεια, παροτρύνονται να παρουσιάσουν τα δικά τους
βιώματα, δηλαδή να περιγράψουν οικογενειακές στιγμές προκειμένου να ανταλλάξουν εμπειρίες,
να βρουν κοινές σχέσεις και να γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους.
I...,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28 30,31,32,33,34,35,36,37,38,39,...168