67
Α.2. Κοινωνικο-πολιτισμικοί στόχοι
Β. Ενδεικτικές δραστηριότητες εφαρμογής των λεκτικών
επικοινωνιακών πράξεων
Β.1. «Τι τρως για πρωινό/μεσημεριανό/ βραδινό;»
(τέσσερα σουπλά και δεκαέξι καρτέλες με φαγητά, φρούτα και γλυκά υπάρχουν στον φάκελο της 6
ης
ενότητας)
Η/Ο νηπιαγωγός δίνει στα παιδιά ατομικά ή σε ομάδες ένα σουπλά που έχει ζωγραφισμένο απάνω
ένα πιάτο, ένα πιρούνι, ένα κουτάλι, ένα μαχαίρι και μία χαρτοπετσέτα και τους ζητά να περιγράψουν
τι υπάρχει πάνω στο σουπλά.
Στη συνέχεια, ζητά από κάθε παιδί ξεχωριστά να διαλέξει τα φαγητά που του αρέσουν να τρώει για
πρωινό. Όλα τα παιδιά επιλέγουν αυτά που τους αρέσουν και με τη βοήθεια της/του νηπιαγωγού πα-
ρουσιάζουν τις επιλογές τους για το πρωινό τους. Το ίδιο γίνεται με το μεσημεριανό και τέλος με
το βραδινό. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα η/ο νηπιαγωγός μπορεί να επεξεργαστεί αρκετούς
γλωσσικούς στόχους κάνοντας τις ανάλογες ερωτήσεις στα παιδιά:
«Τι τρως για πρωινό; Τι θέ-
λεις να φας για πρωινό; Σου αρέσει το σουβλάκι; Ποιο είναι το αγαπημένο σου φαγητό;»
κ.λπ.
Β.2. «Ποια φαγητά παίρνουμε από τα ζώα και ποια από τα φυτά;»
(μια αφίσα Α3 που στη μία πλευρά έχει ζώα και στην άλλη φυτά υπάρχει στον φάκελο της 6ης ενό-
τητας )
Τα παιδιά καλούνται να ταξινομήσουν τα τρόφιμα της δραστηριότητας Β.1. σε εκείνα που προέρ-
χονται από τα ζώα και σε εκείνα που προέρχονται από τα φυτά. Σχετικές ερωτήσεις που μπορεί να
κάνει η/ο νηπιαγωγός στα παιδιά είναι:
«Τι μας δίνει η αγελάδα; Από πού παίρνουμε την πορ-
τοκαλάδα/το μέλι/το σουβλάκι;»
κ.λπ. Τα παιδιά τοποθετούν όλες τις κάρτες στο σωστό μέρος της
αφίσας, επαναλαμβάνοντας την ονομασία της συγκεκριμένης τροφής και του αντίστοιχου ζώου,
φυτού ή δέντρου από το οποίο προέρχεται.
• Να αντιληφθούν τα παιδιά ότι η διατροφή τους πρέπει να είναι πλούσια σε φρούτα και λα-
χανικά.
• Να αποκτήσουν καλές διατροφικές συνήθειες.
• Να κατανοήσουν τον κύκλο ζωής των φυτών και να αναγνωρίζουν τη φυτική ή ζωική προ-
έλευση των τροφών.
• Να ανακαλύψουν ομοιότητες στο λεξιλόγιο της διατροφής στις διάφορες γλώσσες και να
συνειδητοποιήσουν την αλληλεξάρτηση των γλωσσών.
I...,57,58,59,60,61,62,63,64,65,66 68,69,70,71,72,73,74,75,76,77,...168