69
Η/Ο νηπιαγωγός ρωτάει τα παιδιά:
«Τι σου αρέσει, το γλυκό ή το πικρό;»
και τα παιδιά απαν-
τούν:
«Μου αρέσει το γλυκό, δεν μου αρέσει το πικρό».
Στη συνέχεια, τα παιδιά με τη/τον νηπιαγωγό κόβουν εικόνες από περιοδικά ή ζωγραφίζουν τρό-
φιμα κατατάσσοντάς τα σε γλυκά, αλμυρά, πικρά και ξινά.
Γ. Ενδεικτικές δραστηριότητες έκφρασης
Γ.1. «Φτιάχνουμε τα δικά μας τρόφιμα – παιχνίδια»
Η/Ο νηπιαγωγός μπορεί με αλατοζύμη να πλάσει με τα παιδιά τρόφιμα–παιχνίδια για το νηπια-
γωγείο (φρούτα, λαχανικά, ψωμάκια κ.λπ.). Η/Ο νηπιαγωγός και τα παιδιά ζυμώνουν δύο ποτήρια
αλεύρι με ένα ποτήρι αλάτι και νερό και αφού δημιουργηθεί μια μαλακιά ζύμη πλάθουν τα τρόφιμα
–παιχνίδια της αρεσκείας τους, τα αφήνουν να ξεραθούν καλά (ή τα ψήνουμε σε μέτρια θερμοκρα-
σία στο φούρνο) και τα βάφουν. Επίσης, τα παιδιά μπορούν να δημιουργήσουν το αγαπημένο τους
φαγητό με το συγκεκριμένο ζυμάρι και να το παρουσιάσουν στην ομάδα.
Γ.2. «Φρούτα και λαχανικά» -
ομαδικό παιχνίδι
Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο και διαλέγουν ως όνομά τους ένα φρούτο ή ένα λαχανικό. Ένα παιδί
κάθεται το κέντρο του κύκλου. Αφού όλοι πουν τα φρούτα ή τα λαχανικά που έχουν επιλέξει, το
παιδί που είναι στο κέντρο λέει δύο φρούτα ή λαχανικά. Τα παιδιά που έχουν τα ονόματα αυτών των
φρούτων ή των λαχανικών, θα πρέπει να αλλάξουν θέσεις μεταξύ τους, αλλά και το παιδί που είναι
στο κέντρο θα πρέπει να τρέξει να πιάσει τη θέση κάποιου από τα παιδιά που αλλάζουν θέσεις. Όταν
το παιδί που είναι στο κέντρο πει τη φράση
«φρούτα και λαχανικά»
τότε όλα τα παιδιά αλλάζουν
θέσεις. Το παιχνίδι συνεχίζεται με το παιδί που θα μείνει χωρίς θέση.
Σημείωση
:
Αν τα παιδιά είναι λίγα, κάθε παιδί επιλέγει ένα διαφορετικό φρούτο ή λαχανικό. Αν τα
παιδιά είναι πολλά, τότε μπορούν περισσότερα από ένα παιδιά να επιλέξουν για όνομά τους το ίδιο
φρούτο ή λαχανικό και στο άκουσμα του ονόματος του φρούτου ή του λαχανικού τους θα σηκώνον-
ται περισσότερα από δύο παιδιά να αλλάξουν θέσεις μεταξύ τους.
Προέκταση δραστηριότητας:
Η/Ο νηπιαγωγός μπορεί να σταθεί στο κέντρο του κύκλου και να
δίνει εντολές, όπως
«Όλα τα κόκκινα φρούτα-λαχανικά να χτυπήσουν μια φορά παλαμάκια ή
όλα τα φρούτα να σηκωθούν όρθια κ.λπ.»,
ανάλογα με το γλωσσικό και γνωστικό επίπεδο των
παιδιών. (Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί και στο πλαίσιο άλλων θεματικών ενοτήτων, χρησιμοποι-
ώντας τα παιδιά ονόματα από άλλες ομάδες πραγμάτων π.χ. παιχνιδιών, ζώων κ.λπ.)
I...,59,60,61,62,63,64,65,66,67,68 70,71,72,73,74,75,76,77,78,79,...168