162
 Βρίσκεστε μπροστά σε δύο διαφημίσεις και τις διαβάζετε. Στέκεστε σκεπτικοί και
μεταφέρετε το περιεχόμενο των διαφημίσεων στους συμμαθητές σας. Σας δίνεται η ευκαιρία
να συζητήσετε μαζί τους για τη ραγδαία ανάπτυξη των ταχυφαγείων στην Ελλάδα, συνήθεια
μικρών και μεγάλων και έκφραση των γρήγορων και εντατικών ρυθμών, αλλά και της αλλαγής
στον τρόπο ζωής μας (life style).
Η πρώτη:
Ταχυφαγεία (fast food) και ταχυφαγία
Μπορεί να μετρηθεί με αριθμούς η απόλαυση; Έχουν σημασία οι αριθμοί μπροστά στην
ιεροτελεστία της καταβρόχθισης μίας λαχταριστής πίτσας, ενός περιποιημένου γύρου με απ’
όλα ή ενός special double cheeseburger με τηγανιτές πατάτες, όταν επιστρέφουμε πεινασμένοι
και κουρασμένοι από την δουλειά; Φαγητό: «γρήγορο ναι, πρόχειρο όχι».
Η δεύτερη:
Βραδυφαγεία (slow food) και βραδυφαγία
Έχετε κουραστεί να αγοράζετε τυποποιημένα τρόφιμα χωρίς άρωμα και γεύση, να πίνετε το
ίδιο «αδιάφορο» κρασί και να τρώτε στα γρήγορα χάμπουργκερ και τηγανητές πατάτες; Mήπως
θυμώνετε στη σκέψη ότι στον τόπο μας, όπου οι ρίζες της γευστικής παράδοσης είναι τόσο
βαθιές, οι τοπικές κουζίνες έχουν μπει στο περιθώριο, χάριν του φαστ φουντ και του «πρόχειρου»
φαγητού; Eάν ναι, τότε μάλλον σας ενδιαφέρει να μάθετε ότι στη χώρα μας δραστηριοποιείται
ένα «οικο-γαστρονομικό» κίνημα, το Slow Food (= βραδυφαγία), η κυριότερη αποστολή του
οποίου είναι η διάσωση της τοπικής γαστρονομικής παράδοσης. Mέλη του δεν είναι μόνον οι
ευαισθητοποιημένοι πολίτες, αλλά και όσοι αγαπούν το καλό φαγητό και τις ξεχωριστές γεύσεις.
Tο ελληνικό Slow Food ανήκει σ’ ένα παγκόσμιο δίκτυο, που αριθμεί 800 τοπικές οργανώσεις,
με 80.000 μέλη σε 50 χώρες. Διαβάστε, λοιπόν, τι είναι το κίνημα Slow Food, ποιες είναι οι
δραστηριότητές του, αλλά και ποιες είναι οι... προτάσεις του σε εσάς.
• Ψυχαγωγία – Ελεύθερος χρόνος
 Παίρνοντας ως αφορμή το παρακάτω απόσπασμα να προσδιορίσετε τους όρους
«ψυχαγωγία» και «διασκέδαση» και να προτείνετε τρόπους με τους οποίους οι φορείς / θεσμοί
κοινωνικοποίησης (οικογένεια, σχολείο, πολιτεία) μπορούν να προσανατολίσουν τους νέους σε
μορφές γνήσιας ψυχαγωγίας.
Αν όχι ο βεβαιότερος, ασφαλώς όμως ο παραστατικότερος, δείκτης πολιτισμού
μιας κοινότητας ανθρώπων είναι ο τρόπος της ψυχαγωγίας της. Λαοί με ένστικτα
I...,152,153,154,155,156,157,158,159,160,161 163,164,165,166,167,168,169,170,171,172,...216