50
Το να ακούς, αντί να διαβάζεις, ένα λογοτεχνικό βιβλίο ακούγεται πρωτοποριακό.
Είναι ένας άλλος τρόπος προσέγγισης της λογοτεχνίας, με το αφτί κι όχι με το
μάτι. Για όσους, λοιπόν, ενοχλούνται με την παντοκρατορία της όρασης και της
εικόνας, για τους εραστές του ραδιοφώνου παραδείγματος χάρη, είναι, μια ευχάριστη
προοπτική. Είναι πολύ ωραίο, δηλαδή, να μπορεί κάποιος να επιλέξει μια αγαπημένη
φωνή (γνωστού ηθοποιού) να του διαβάσει ένα πεζό ή ένα ποίημα της αρεσκείας του,
όποτε το θελήσει. Δεν έχει παρά να πατήσει το κουμπί στο κασετόφωνο και μετά να
αφεθεί σ’ έναν ασκημένο στην καλή ανάγνωση να του αποκαλύψει τις ομορφιές του
λόγου. Έτσι. μπορεί να αξιοποιήσει τον χρόνο του, να ακούει και να κάνει και κάτι
άλλο ταυτόχρονα, να οδηγεί, να κάνει τις δουλειές του νοικοκυριού ή κάτι άλλο.
[Κείμενο από το Διαδίκτυο]
Ένα ηλεκτρονικό βιβλίο (e-book) είναι μια έκδοση σε ψηφιακή μορφή, που αποτελείται
από κείμενο, εικόνες και γραφικά και παράγεται, δημοσιεύεται και μπορεί να
διαβαστεί μέσω υπολογιστή ή και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών. Μερικές φορές
αποτελεί το ισοδύναμο ενός συμβατικού τυπωμένου βιβλίου, το ηλεκτρονικό βιβλίο
μπορεί, επίσης, να γεννηθεί ψηφιακά. Τα ηλεκτρονικά βιβλία διαβάζονται είτε σε
ειδικούς e-book readers είτε σε προσωπικούς υπολογιστές είτε σε ορισμένα κινητά
τηλέφωνα. Το βιβλιοπωλείο γι’ αυτού του είδους τα βιβλία είναι το Ιντερνέτ.
[Από τη
Βικιπαίδεια
, την ελεύθερη διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια]
Μια εφημερίδα έχει οργανώσει ανοικτό διάλογο με θέμα: «Η ποιότητα του σχολικού
βιβλίου και η διάθεση των μαθητών για ανάγνωση και μελέτη». Ως
εκπρόσωπος της σχολικής
τάξης, αναλαμβάνεις να απευθύνεις μέσω της εφημερίδας μια επιστολή στους υπευθύνους
εκπαιδευτικούς φορείς, με την οποία θα διατυπώνεις τη γνώμη σου για την ποιότητα των
σχολικών βιβλίων ως προς τη μορφή και το περιεχόμενό τους. Η επιστολή αυτή να περιέχει
τεκμηριωμένη άποψη για τα ισχύοντα σχολικά εγχειρίδια και συγκεκριμένες προτάσεις για την
έκδοση σχολικών βιβλίων, τα οποία θα προκαλούν το ουσιαστικό ενδιαφέρον των μαθητών και
θα ενισχύουν τη διάθεσή τους για δημιουργική ανάγνωση.
• Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (Μ.Μ.Ε.)
 Διαβάστε το παρακάτω κείμενο και προσέξτε πώς τεκμηριώνεται η άποψη ότι τα ΜΜΕ
περισσότερο πληροφορούν παρά διαλέγονται και επικοινωνούν με τους δέκτες τους. Γι’ αυτό
είναι πιο σωστό να λέγονται Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
I...,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49 51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,...216