137
κριτική ενός έργου τέχνης είναι γόνιμη και εποικοδομητική;
γ) Ποιες είναι, κατά τη γνώμη σας, οι αρετές και τα προσόντα που πρέπει να διαθέτει ένα κριτικός
της τέχνης;
Τις απαντήσεις, που θα συγκεντρώσετε, να τις παρουσιάσετε σε συνεχές κείμενο στην τάξη σας.
• Κριτική – Αξιολόγηση ατόμου - Αυτοκριτική
 Ο νέος Υπουργός Παιδείας, αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, συγκάλεσε
την «ΕπιτροπήΠαιδείας», προκειμένουναεισηγηθεί αλλαγές και αναθεωρήσεις στο εκπαιδευτικό
σύστημα. Εσείς πληροφορηθήκατε το γεγονός αυτό και στέλνετε μια επιστολή στην Επιτροπή.
Στην επιστολή σας αυτή, αφού αναφέρεται το άρθρο 1(γ) του νόμου 1566 του 1985 που ορίζει ως
έναν από τους ειδικότερους σκοπούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: «Να
αναπτύσσουν οι μαθητές δημιουργική και κριτική σκέψη», σχολιάζετε την υπάρχουσα κατάσταση
σχετικά με την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης στο σχολείο. Στη συνέχεια, διατυπώνετε τις δικές
σας προτάσεις αναφορικά με τους τρόπους και τα μέσα με τα οποία η σχολική διδακτική πράξη
και πρακτική πρέπει να προάγει την ελεύθερη σκέψη και να καλλιεργεί την κριτική ικανότητα των
μαθητών.
 Ο καθηγητής σας παίζει τον ρόλο του κριτικού, όταν διορθώνει τις εκθέσεις σας. Αν σας
δινόταν η ευκαιρία να του κάνετε κάποιες υποδείξεις σχετικά με τον τρόπο της διόρθωσης των
εκθέσεών σας, για να γίνει αυτή δημιουργική, ποιες θα ήταν αυτές; Οι υποδείξεις σας μπορούν
να λάβουν τη μορφή θεματικών προτάσεων/περιόδων.
Ομαδική εργασία
: Ένα χρόνο πριν την αποφοίτησή σας από την Εκπαίδευση, σας ζητά ο
καθηγητής σας να συγκεντρώσετε στοιχεία που να αποτιμούν το σύστημα αξιολόγησης – κρίσης
του μαθητή. Η πρώτη ομάδα θα καταγράψει τα θετικά της αξιολόγησης, η δεύτερη θα εντοπίσει
τα αρνητικά. Η τρίτη ομάδα θα αναλάβει να διατυπώσει συγκεκριμένες προτάσεις για τη
βελτίωσή του, ώστε η αξιολόγηση πράγματι να ανατροφοδοτεί το έργο του εκπαιδευτικού και να
οδηγεί τους μαθητές στην επαναξιολόγηση και αυτογνωσία. Την εργασία σας θα παρουσιάσετε
σε ημερίδα που διοργανώνει η «Ένωση Ελλήνων Παιδαγωγών», με θέμα «Εκπαίδευση και
αξιολόγηση».
I...,127,128,129,130,131,132,133,134,135,136 138,139,140,141,142,143,144,145,146,147,...216