133
 Το άρθρο 1 (δ) του νόμου 1566 του 1985, που αφορά τη δομή και τη λειτουργία της
πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ορίζει ως έναν από τους ειδικότερους
σκοπούς της εκπαίδευσης: «Να κατανοούν τη σημασία της τέχνης, της επιστήμης και της
τεχνολογίας, να σέβονται τις ανθρώπινες αξίες και να διαφυλάσσουν και προάγουν τον
πολιτισμό». Με βάση το παραπάνω άρθρο, να δώσετε τα χαρακτηριστικά της επιστήμης και της
τεχνολογίας και να τα αντιπαραβάλετε με αυτά της τέχνης. Στη συνέχεια, λαμβάνοντας υπόψη
το σοβαρότατο «άνοιγμα» ανάμεσα σε μια ραγδαία και εκρηκτική εξέλιξη της τεχνολογίας και
στην ψυχοπνευματική ανάπτυξη του σύγχρονου ανθρώπου, να εξηγήσετε γιατί είναι ανάγκη οι
άνθρωποι να συνδυάσουν την τεχνολογία και την επιστήμη με την τέχνη.
 Στο πλαίσιο των πολιτιστικών εκδηλώσεων που διοργανώνονται σε κάθε σχολείο στο
τέλος της σχολικής χρονιάς, σε ομιλία που εκφωνείτε, καταθέτετε τις σκέψεις σας σχετικά με
τη συμβολή του σχολείου στη συστηματική εξοικείωση του μαθητή με την τέχνη, ώστε να γίνει
ενεργητικός θεατής και ακροατής των καλλιτεχνικών δημιουργημάτων.
 Με αφορμή έναν τηλεμαραθώνιο αγάπης με τίτλο «21 καλλιτέχνες ενώνουν τις ψυχές
τους και τις φωνές τους στη Συναυλία Ζωής και Ελπίδας για τα Παιδιά», στέλνετε μια επιστολή
στην «Ένωση Καλλιτεχνών Ελλάδος» στην οποία εκφράζετε τις σκέψεις σας για τη σημασία
τέτοιων πρωτοβουλιών ευαισθητοποίησης και διαμαρτυρίας, καταγράφοντας, παράλληλα, και
τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες πρέπει αυτές να εκδηλώνονται.
 Φανταστείτε μια πολιτεία που θα εξόριζε κάθε μορφή Τέχνης. Να αφηγηθείτε μια σχετική
ιστορία και να περιγράψετε τα χαρακτηριστικά της. Το κείμενό σας δεν θα ξεπερνά τις 300 λέξεις.
 Στα παρακάτω κείμενα του Π. Μπουκάλα και Ι. Μ. Παναγιωτόπουλου παρουσιάζονται οι
παρενέργειες της εμπορευματικής κοινωνίας μας στο χώρο της τέχνης. Αφού τα διαβάσετε, να
απαντήσετε:
α) Πώς διαμορφώνεται στις μέρες μας η σχέση του καλλιτέχνη με τη δημοσιότητα;
β) Ποιοι ελέγχουν τη σχέση αυτή και πώς επιδρούν στην καλλιτεχνική παραγωγή;
γ) Γιατί νοθεύονται το νόημα και ο σκοπός της τέχνης, αν τα έργα της ενταχθούν κυρίως στην
κλίμακα των οικονομικών αξιών;
δ) Πιστεύετε ότι η εμπορική επιτυχία ενός καλλιτεχνικού έργου αποτελεί επαρκές κριτήριο της
ποιότητάς του;
I...,123,124,125,126,127,128,129,130,131,132 134,135,136,137,138,139,140,141,142,143,...216