72
Πέραν όσων προανέφερα στην αλλαγή της σύνθεσης των προϊόντων και συγκεκριμένα
στη μείωση της ζάχαρης, του αλατιού και των κεκορεσμένων λιπαρών που χρησιμοποιεί
στη παραγωγή.
Μια ακόμα χαρακτηριστική πρωτοβουλία προς τη κατεύθυνση της υπεύθυνης
ενημέρωσης, η οποία ήδη εφαρμόζεται στην ελληνική αγορά όπως και στην ευρωπαϊκή
κι αν πάτε στο σούπερ μάρκετ μπορεί να το διαπιστώσετε, είναι μία ειδική μορφή
επισήμανσης επί των προϊόντων, η οποία βοηθάει τον γονιό να καταλάβει ποια είναι η
διατροφική αξία αυτού του προϊόντος όσον αφορά στη ζάχαρη, στο αλάτι, στις θερμίδες
και στα κεκορεσμένα λιπαρά.
Αυτό που πιθανότατα σήμερα υπάρχει σε μερικές δεκάδες προϊόντα μέσα σε ένα
χρόνο θα είναι σε αρκετές δεκάδες χιλιάδες προϊόντα. Η βιομηχανία τροφίμων έχει
δεσμευθεί να τοποθετήσει αυτή την ειδική επισήμανση πάνω στα προϊόντα μέχρι το
τέλος του 2008, επισήμανση η οποία εξηγεί για το συγκεκριμένο προϊόν πόσες θερμίδες
έχει και τι καλύπτει από την ημερήσια ιδανική πρόσληψη θερμίδων, άλατος, ζάχαρης
και κεκορεσμένων λιπαρών και τα λοιπά.
Η ελληνική βιομηχανία είναι σύγχρονη, αφουγκράζεται τις απαιτήσεις της κοινωνίας,
γνωρίζει τα θέματα και επιθυμεί να συμβάλει στην άμβλυνση των ανησυχιών των
καταναλωτών.
Βελτιώνουμε την επισήμανση, βάζουμε κώδικες και στην επικοινωνία προς τα παιδιά
μέσω αυτοδέσμευσης.
Τηρούμε τους νόμους, αλλά οι νόμοι είναι το μίνιμουμ. Από κει και πέρα υπάρχουν
οι Κώδικες Αυτοδέσμευσης οι οποίοι μπορούν να συμβάλλουν αποτελεσματικά στην
επίλυση προβλημάτων που η ίδια η κοινωνία προτάσσει.
Γρηγόρης Αντωνιάδης
Εκπρόσωπος του ΣΔΕ (Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδας)
8. Συνεργαστείτε στις ομάδες σας, για να αποδώσετε
περιληπτικά (150-200 λέξεις)
το
κείμενο που διαβάσατε, ώστε να ενημερώσετε στη συνέχεια τις υπόλοιπες ομάδες για
το περιεχόμενό του και να ακολουθήσει συζήτηση.
9. Συζητήστε:
• για το
κεντρικό θέμα
κάθε κειμένου και τις
θέσεις
των εισηγητών στο θέμα,
• για τους
τίτλους των κειμένων,
ως προς την επίδρασή τους στους αναγνώστες και ως
.
προς τη σχέση τους με το περιεχόμενο,
• για την
προθετικότητα
των εισηγητών, σε σχέση με την ιδιότητά τους,
• για το
κοινό
στο οποίο απευθύνονται,
• για το
είδος λόγου
στο οποίο ανήκουν τα κείμενα,
• για τις
γλωσσικές και υφολογικές επιλογές
των εισηγητών,
• για τους
λόγους δημοσίευσης των κειμένων (Πρακτικά Ημερίδας)
I...,62,63,64,65,66,67,68,69,70,71 73,74,75,76,77,78,79,80,81,82,...120