66
Είναι βέβαιο ότι τα παιδιά δέχονται καθημερινά ερεθίσματα γενικής αλλά και
εμπορικήςφύσεως. Τα ερεθίσματααυτάπροέρχονται από την οικογένεια, από ταMedia,
αλλά και από την προσωπική τους εμπειρία κυρίως από το σχολείο ή το γυμναστήριο –
το τι κάνουν οι συμμαθητές τους που είναι ένα είδος μιμητισμού. Είναι χαρακτηριστικό
το παράδειγμα για κάποια παντελόνια που φοράει ο γιος μου, Home Boy νομίζω ότι
λέγονται, που δεν έχουν ποτέ διαφημιστεί αλλά που ήταν τουλάχιστον κάποια εποχή το
απόλυτο must των παιδιών της ηλικίας του γιου μου. Είναι επίσης βέβαιο ότι τα παιδιά
είναι εύπιστα και καλοπροαίρετα. Επομένως, ένα εμπορικό μήνυμα γίνεται εύκολα
αποδεκτό, χωρίς τα παιδιά να το βλέπουν κριτικά.
Τα παιδιά σήμερα έχουν στη διάθεσή τους ένα σωρό μέσα, στα οποία οι γονείς
δεν μπορούν να έχουν πλήρη εποπτεία. Ενώ, για παράδειγμα, ένας γονέας μπορεί να
εγκρίνει ή όχι το τηλεοπτικό πρόγραμμα που θα παρακολουθήσει το παιδί του, είναι
πρακτικά αδύνατον να ξέρει σε ποια ακριβώς sites μπαίνουν τα παιδιά, με δεδομένο ότι
καθημερινά δημιουργούνται χιλιάδες sites…
H/Y και Internet
• Eλλάδα: 99,1% των παιδιών 12-15 χρησιμοποιεί Η/Υ
• Eλλάδα: 88,5% των παιδιών «σερφάρει» στο διαδίκτυο
Εθνική Στατιστική Υπηρεσία
• Ιαπωνία:54% των χρηστών των κινητών τηλεφώνων
το χρησιμοποιούν και για Ίντερνετ (2005)
2007 Cone
Ας σημειωθεί ότι με βάση μια έρευνα του Ινστιτούτου Επικοινωνίας, 75% των παιδιών
ως 13 ετών έχουν πρόσβαση στο Ιντερνέτ…
Αξιόπιστες πηγές πληροφορίας*
Παγκόσμια
Η διαφήμιση έρχεται δεύτερη (59%) - μετά το word of mouth - σε παγκόσμια
αξιόπιστη πηγή.
Η ορθογραφία ακολουθεί με 55% και οι online πηγές με 18%.
ΗΠΑ
Στις ΗΠΑ 81% δηλώνουν την προσωπική άποψη φίλων σαν την πιο αξιόπιστη πηγή
πληροφόρησης.
Ακολουθεί η ορθογραφία (56%), η διαφήμιση (55%) και online (24%).
*GfK Roper, 2006
I...,56,57,58,59,60,61,62,63,64,65 67,68,69,70,71,72,73,74,75,76,...120