65
ΚΕΙΜΕΝΟ Α
ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΝΑ ΝΕΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ
Σκοπός της εισήγησής μου είναι να σας πείσω ότι το χρέος μας προς τα παιδιά, τα
παιδιά σας, τα παιδιά μου, είναι να τα προετοιμάσουμε για τον κόσμο που θα ζήσουν
τα επόμενα χρόνια.
Καλώς ή κακώς, το σημερινό οικονομικό σύστημα βασίζεται στον ανταγωνισμό.
Ανταγωνισμός χωρίς διαφήμιση, χωρίς επικοινωνία γενικότερα, δεν είναι δυνατόν
να υπάρξει. Άλλωστε, είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε προϊόντος που κυκλοφορεί
νόμιμα στην αγορά, να διεκδικεί μέσα από την επικοινωνία, μέσα από την διαφήμιση,
τη ζωή του. Η διαφήμιση είναι το οξυγόνο της ζωής των προϊόντων. Το ίδιο αυτό
δικαίωμα το έχει αναγνωρίσει και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο με αποφάσεις του.
Στη συνθήκη της Ρώμης, αναγνωρίστηκε η έννοια της ελευθερίας του εμπορικού
λόγου και η προστασία του. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που κοπτόμαστε για την
ελευθερία του Τύπου, πρέπει να κοπτόμαστε και για την ελευθερία της εμπορικής
επικοινωνίας. Άλλωστε, το πρώτο κριτήριο που τίθεται για την ένταξη μιας χώρας
στην Ενωμένη Ευρώπη δεν είναι οικονομικό, αλλά πολιτικό… και έχει να κάνει με την
δημοκρατία και την ελευθερία του λόγου σε όλες της τις μορφές.
Τοερώτημαόμωςπουκαλούμαστενααπαντήσουμεσήμερα, είναι ησχέσηδιαφήμισης
και παιδιών. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Η Διαφήμιση
78% των ερωτηθέντων είπαν ότι η διαφήμιση
ευθύνεται σημαντικά για την αυξανόμενη
παιδική παχυσαρκία.
60% πιστεύουν ότι η Κυβέρνηση πρέπει να
πάρει ένα πιο ενεργό ρόλο στον έλεγχο των
διαφημίσεων.
WJS/Harris Interactive
August 2007
Τα παιδιά μας δεν ζουν σε μια γυάλα και νομίζω ότι δεν πρέπει να ζουν σε μια γυάλα.
Ζουν σε μια οργανωμένη κοινωνία και συμμετέχουν σε αυτήν ως μαθητευόμενα
μέλη της. Όλα όσα κάνουμε στα πρώτα 18 χρόνια, έχουν σκοπό να τα προετοιμάσουν
για την ημέρα που στα 18 τους θα έχουν πια ενηλικιωθεί, θα έχουν αποκτήσει τις
απαραίτητες εμπειρίες, ώστε μόνα τους πια, να αφεθούν ελεύθερα να πέσουν στα
βαθειά νερά της κοινωνίας μας…
I...,55,56,57,58,59,60,61,62,63,64 66,67,68,69,70,71,72,73,74,75,...120