64
2. Αφού σχολιάσετε και συζητήσετε στην ομάδα σας τις παραπάνω απόψεις,
προσπαθήστε να τις
κατηγοριοποιήσετε
με τα εξής κριτήρια:
u
Απόψεις
που θα μπορούσαν να έχουν εκφραστεί από:
γονέα, δάσκαλο, διαφημιστή,
έφηβο, γιατρό, τηλεθεατή,
αναφέροντας πώς το συνάγετε.
u
Απόψεις που είναι
υπέρ
και
κατά της διαφήμισης.
u
Απόψεις με τις οποίες
συμφωνείτε και διαφωνείτε οι περισσότεροι/ες.
3. Εμπλουτίστε με επιχειρήματα
την άποψη, με την οποία συμφωνείτε οι περισσότεροι
στην ομάδασας, αξιοποιώντας και παραδείγματααπόδιαφημίσεις ήαπό την προσωπική
εμπειρία, για να υποστηρίξετε και να ενισχύσετε την άποψη.
4. Αντικρούστε με επιχειρήματα
την άποψη, με την οποία διαφωνείτε οι περισσότεροι
στην ομάδασας, αξιοποιώντας και παραδείγματααπόδιαφημίσεις ήαπό την προσωπική
σας εμπειρία, για να υποστηρίξετε τη δική σας άποψη.
5. Μετά την ανακοίνωση των δύο παραπάνω επιχειρηματολογιών από την κάθε ομάδα,
οι υπόλοιπες ομάδες κρίνουν και αξιολογούν την
πειστικότητα των επιχειρημάτων με
κριτήρια:
a
τη σαφήνεια
a
τη λογική οργάνωση
a
την επαρκή αιτιολόγηση
a
την επαρκή πληροφόρηση
a
την περιεκτικότητα σε αποδεικτικά στοιχεία
6. Συνεργαζόμενοι/ες στις ομάδες σας, προετοιμάστε τις ερωτήσεις και πάρτε
«συνέντευξη» από μαθητές και μαθήτριες άλλων τάξεων, ζητώντας να σας πουν τις
απόψεις τους για τη διαφήμιση. Καταγράψτε τις απαντήσεις και ανακοινώστε τες, σε
πλάγιο λόγο,
στην τάξη. Επιλέξτε και χρησιμοποιήστε μερικά από τα παρακάτω ρήματα:
απάντησε, είπε, πιστεύει, νομίζει, έχει τη γνώμη, υποστήριξε.
7. Ακολουθούν τρία
κείμενα-εισηγήσεις,
δημοσιευμένα στα Πρακτικά Ημερίδας,
με θέμα: «Παιδιά και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης – Οι ανήλικοι στον κόσμο της
επικοινωνίας», η οποία πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στις 14 Απριλίου 2008.
• Διαβάστε
ένα κείμενο η κάθε ομάδα, αφού χωριστείτε σε τρεις ομάδες.
• Υπογραμμίζετε,
κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης, τις
θέσεις/απόψεις
των εισηγητών
για τη διαφήμιση.
I...,54,55,56,57,58,59,60,61,62,63 65,66,67,68,69,70,71,72,73,74,...120