57
5. Συζητήστε για τα κοινωνικά και τα περιβαλλοντικά ζητήματα/προβλήματα, στα οποία
αναφέρονται οι αφίσες. Προσπαθήστε να αξιοποιήσετε στη συζήτηση τις παρακάτω
λέξεις και φράσεις. Αν χρειαστεί, ανατρέξτε στο λεξικό.
Αναπτυσσόμενος κόσμος, υποσιτισμός, πείνα, έλλειψη πόσιμου νερού, φτώχεια,
φυσικές καταστροφές, πόλεμοι, ασθένειες, εμβολιασμοί
Απειλούμενα είδη, ρύπανση ακτών, ρύπανση θαλασσών, φωτορύπανση, κλιματική
αλλαγή, εξοικονόμηση ενέργειας
6. Πώς καταλαβαίνετε το σλόγκαν:
“ΧΤΥΠΗΣΤΕ” ΤΟΝ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟ!,
στην αφίσα 2;
• Η λέξη
“ΧΤΥΠΗΣΤΕ”
χρησιμοποιείται με την κυριολεκτική ή τη μεταφορική σημασία;
Πώς το καταλάβατε;
Πώς συνδέεται το νόημα της λέξης
“ΧΤΥΠΗΣΤΕ”
με τη «ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ» που
αναφέρεται στην αφίσα;
7. Ποια είναι, κατά τη γνώμη σας, η λειτουργία της προστακτικής έγκλισης στα σλόγκαν
των διαφημιστικών μηνυμάτων 1-4; Μας δίνει εντολή ή μας παρακινεί/προτρέπει
να κάνουμε κάτι; Αλλάξτε την έγκλιση από προστακτική σε υποτακτική. Παρατηρείτε
κάποια διαφορά στη σημασία των σλόγκαν;
Π Ρ Ο Σ Τ Α Κ Τ Ι Κ Η
Υ Π Ο Τ Α Κ Τ Ι Κ Η
Βοηθήστε τα παιδιά τώρα!
ΧΤΥΠΗΣΤΕ ΤΟΝ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟ!
Σβήσε το φως – δες τη διαφορά
Πάρε κι εσύ ένα αρκτουράκι!
Ελάτε να προστατέψουμε μαζί τον
φυσικό θησαυρό της Ελλάδας!
8. Πώς καταλαβαίνετε τη φράση η
«ΩΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ»,
στην αφίσα 3;
• Πρόκειται για κυριολεξία ή για μεταφορά;
• Για ποιον λόγο βρίσκεται ακριβώς κάτω από τον αριθμό
60;
Πώς συνδέεται το νόημα
της φράσης αυτής με τον αριθμό;
• Πώς συνδέεται με το μήνυμα του σλόγκαν:
Σβήσε το φως – δες τη διαφορά;
9. Ενημερωθείτε από την ιστοσελίδα:
και στη
συνέχεια
συζητήστε στην τάξη για την «ΩΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ»,
τη μεγαλύτερη εκστρατεία
ευαισθητοποίησης για το περιβάλλον, που έχει γίνει ποτέ!
• Τι μπορείτε να κάνετε εσείς; Απλά να σβήνετε τα φώτα, συμβολικά, για μια ώρα, την
Ώρα της Γης, κάθε τελευταίο Σάββατο του Μαρτίου και κάθε χρόνο!
I...,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56 58,59,60,61,62,63,64,65,66,67,...120