53
6. Πόσο καλά μάθατε να «διαβάζετε» διαφημίσεις και να κρατάτε μια πιο κριτική και
επιφυλακτική στάση στα μηνύματά τους;
• Σχολιάστε και κρίνετε, πρώτα, την προσπάθεια για την κριτική «ανάγνωση» μιας
διαφήμισης από τον Φάνη…
Διαφήμιση: «Lay’s», τσιπς
Σε ποιο κοινό απευθύνεται:
κυρίως στους νέους, στις νέες και στα παιδιά,
αλλά και σε όσους αρέσουν τα τσιπς, οι αλμυρές λιχουδιές και τα σνακς.
Στόχος:
να ενημερωθεί το κοινό για τις νέες γεύσεις του προϊόντος και να
πειστεί ότι είναι αξεπέραστες και ασυναγώνιστες, ώστε να προτιμήσει
τα Lay’s και όχι κάποια άλλη μάρκα.
Τεχνικές διαφημιστικής πειθούς:
α. Η επίκληση στην αυθεντία (διασημότητα):
ο Σάκης Ρουβάς, ένα
διάσημο και δημοφιλές πρόσωπο, εικονίζεται στη συσκευασία του
προϊόντος, χαμογελαστός, να τρώει τσιπς Lay’s. Ο Σάκης επιλέχθηκε να
διαφημίσει το προϊόν, γιατί είναι πολύ αγαπητός και δημοφιλής στους
νέους, στις νέες και στα παιδιά, που συνηθίζουν να μιμούνται ή να
αντιγράφουν τις επιλογές (προτιμήσεις, ντύσιμο, χτένισμα, συμπεριφορά)
των διασημοτήτων.
β. Συνειρμός ιδεών:
τα τσιπς Lay’s και οι «ακαταμάχητες» γεύσεις
τους συνδέονται στη σκέψη των καταναλωτών με το γοητευτικό και
ακαταμάχητο χαμόγελο του Σάκη! Τα Lay’s ταυτίζονται στη σκέψη τους
με …. τον Σάκη.
Μήνυμα:
Τα τσιπς Lay’s είναι πιο νόστιμα, ασυναγώνιστα, καλύτερα
από τα άλλα, αφού τα προτιμάει και ο Σάκης!!
Σλόγκαν:
ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ ΤΙΣ ΠΡΙΝ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΟΥΝ! Έξυπνο το σλόγκαν!
Με την υπερβολή, ότι τάχα θα εξαφανιστούν, παρακινείται το κοινό να
προλάβει, πριν εξαντληθούν, να αγοράσει τα τσιπς.
I...,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52 54,55,56,57,58,59,60,61,62,63,...120