51
5. Για να καταφέρουν να πείσουν το κοινό να αγοράσει το προϊόν που προσφέρουν, οι
διαφημίσεις χρησιμοποιούν διάφορες
τεχνικές/μέσα πειθούς:
Τεχνικές/μέσα διαφημιστικής πειθούς
4
Η επίκληση στη λογική:
χρήση επιχειρημάτων, τεκμηρίων
(π.χ. αποδείξεις,
παραδείγματα, στατιστικά στοιχεία, πορίσματα ερευνών, μαρτυρίες)
και σοφισμάτων
υπέρ του προϊόντος.
4
Η επίκληση στο συναίσθημα:
η πρόκληση συναισθημάτων στο κοινό που θα το
ωθήσουν στην αγορά του προϊόντος
(π.χ. ευχαρίστηση, φόβος, καταξίωση από την
κατοχή του προϊόντος, συναίσθημα ευθύνης).
4
Η επίκληση στην αυθεντία:
η παρουσίαση του προϊόντος από ένα δημοφιλές
πρόσωπο (δημοσιότητα) ή κάποιον ειδικό/επιστήμονα, ώστε το κύρος της άποψής του
ή η προσωπικότητά του να επηρεάσει το κοινό.
4
Λανθάνων αξιολογικός χαρακτηρισμός:
μήνυμα που υποβόσκει/«κρύβεται» με
αξιολογικό χαρακτηρισμό και με στόχο τον επηρεασμό του κοινού.
4
Συνειρμός ιδεών:
τεχνική που στοχεύει να συνδεθεί/συσχετιστεί το προϊόν με μια
ιδέα ή εντύπωση ή εικόνα
4
Η αναλυτική περιγραφή και η επίδειξη των ιδιοτήτων του προϊόντος.
• Διαβάστε ενδεικτικά παραδείγματα διαφημίσεων. Εντοπίστε και καταγράψτε ποιες
τεχνικές/μέσα διαφημιστικής πειθούς χρησιμοποιούν, για να πείσουν το κοινό να
αγοράσει το προϊόν που προσφέρουν.
Παράδειγμα 1:
Σε διαφήμιση ασύρματων συστημάτων συναγερμού για την προστασία
των σπιτιών από κλοπές και με το σλόγκαν,
«Για να μη σας πιάσουν ποτέ στον ύπνο»
, ο
στόχος είναι να προκληθούν στο κοινό
συναισθήματα φόβου
για τους κλέφτες, ώστε
να πειστούν για την ανάγκη αγοράς ενός συναγερμού.
Τεχνική/μέσο διαφημιστικής πειθούς:
…………………………………………………………………........
Παράδειγμα 2:
«Όταν τα ανταλλακτικά δεν είναι τα γνήσια, είναι επικίνδυνα. Γι’ αυτό,
όταν αγοράζετε ένα ανταλλακτικό για το αυτοκίνητό σας, κύριο κριτήριο δεν πρέπει να
είναι η τιμή, αλλά η γνησιότητά του. Προσοχή στις απομιμήσεις. Προτιμάτε ανταλλακτικά …»
Τεχνική/μέσο διαφημιστικής πειθούς:
………………………………………………………………….......
I...,41,42,43,44,45,46,47,48,49,50 52,53,54,55,56,57,58,59,60,61,...120