46
Δ ι α φ ή μ ι σ η 2 :
• Πώς ερμηνεύετε στην εικόνα τη ροή του γάλατος από τον ανθό ενός κρίνου; Πώς
συνδέεται στη σκέψη του καταναλωτή ο κρίνος με το προϊόν;
• Για ποιον λόγο επαναλαμβάνονται στο περιγραφικό κείμενο οι λέξεις «ΦΡΕΣΚΟ
ΓΑΛΑ» και μάλιστα με κεφαλαιογράμματη γραφή;
• Με ποιον τρόπο επιτυγχάνεται να είναι ευδιάκριτο το σλόγκαν;
• Ποια εντύπωση δημιουργεί η χρήση του α΄ πληθυντικού προσώπου στα ρήματα
των τριών παραγράφων, από τις συνολικά τέσσερις παραγράφους του κειμένου;
Ποιοι υποτίθεται ότι αφηγούνται και περιγράφουν το προϊόν;
• Για ποιον λόγο, νομίζετε, χρησιμοποιείται η οριστική έγκλιση στο διαφημιστικό
κείμενο και όχι η υποτακτική ή η προστακτική;
• Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε, αντί της οριστικής έγκλισης, την υποτακτική και
την προστακτική Αορίστου, στις φράσεις που ακολουθούν:
1.
Στην καθημερινή διατροφή
προτιμάτε
το ΦΡΕΣΚΟ ΓΑΛΑ.
2.
Στην καθημερινή διατροφή…………………………………….. το ΦΡΕΣΚΟ ΓΑΛΑ.
3.
Στην καθημερινή διατροφή…………………………………….. το ΦΡΕΣΚΟ ΓΑΛΑ.
1. Το αναζητάτε
καθημερινά, γιατί τίποτε δεν μπορεί να συγκριθεί με τη φρεσκάδα, τη
γεύση και την ποιότητά του.
2.
..................................... καθημερινά, γιατί τίποτε δεν μπορεί να συγκριθεί
με τη φρεσκάδα, τη γεύση και την ποιότητά του.
3
.
..................................... καθημερινά, γιατί τίποτε δεν μπορεί να συγκριθεί
με τη φρεσκάδα, τη γεύση και την ποιότητά του.
Σκεφτείτε,
μετά τις αλλαγές που κάνατε, ποια είναι η σημασία των ρημάτων, όταν
βρίσκονται στην υποτακτική και την προστακτική έγκλιση;
Τι παρατηρείτε
στη σημασία των φράσεων 2 και 3; Θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν
ως φράσεις διαφήμισης;
Για να δείξουμε ότι η πράξη που περιγράφουμε:
4
είναι πραγματική/βέβαιη
4
χρησιμοποιούμε την οριστική έγκλιση
4
είναι επιθυμητή/αβέβαιη
4
χρησιμοποιούμε την υποτακτική έγκλιση
Αν απαιτούμε
την πραγματοποίηση μιας πράξης
4
χρησιμοποιούμε
προστακτική έγκλιση
Να θυμάστε:
I...,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45 47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,...120