50
3. Συμβουλευτείτε τον πίνακα που ακολουθεί, για να διακρίνετε ποια μορφή έχουν τα
διαφημιστικά μηνύματα στις έντυπες διαφημίσεις 1-5.
Μορφές διαφημιστικών μηνυμάτων
4
Μηνύματα άμεσα:
μηνύματα δίχως πρόλογο και επεξήγηση
π.χ. Ένα εμβόλιο χωράει την αγάπη όλου του κόσμου! (μήνυμα της ανθρωπιστικής
οργάνωσης: «Γιατροί Χωρίς Σύνορα», στο:
).
4
Αφηγηματικά μηνύματα:
αφήγηση μιας σύντομης ιστορίας ή ενός περιστατικού ή
επίδειξη του προϊόντος.
4
Μηνύματα μονολόγου-διαλόγου:
μηνύματα μονολογικά ή διαλογικά, στα οποία
παρουσιάζεται, συνήθως, η μαρτυρία/εμπειρία ενός ειδικού ή δημοφιλούς προσώπου
ή καταναλωτή για τα πλεονεκτήματα του προϊόντος.
4
Μηνύματα που επεξηγούν την εικόνα:
μηνύματα στα οποία προβάλλεται η εικόνα
του προϊόντος και αμέσως μετά μια λεζάντα ως επεξήγηση.
4
Μηνύματα που στηρίζονται σε γλωσσικά τεχνάσματα και σχήματα λόγου:
π.χ. λογοπαίγνια, μεταφορές, παρομοιώσεις, σπάνιες και εξεζητημένες λέξεις,
υπερβολές, χιούμορ κ.λπ.
4
Μηνύματα με επιχειρήματα
4. Σκοπός της διαφήμισης είναι να επηρεάσει, να παρακινήσει και τελικά να πείσει το
κοινό για την αγορά ενός προϊόντος. Για να πετύχει τον σκοπό της, να είναι δηλαδή
αποτελεσματική, θέτει τους παρακάτω στόχους. Σχολιάστε και αξιολογήστε την
αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων 1-5 με βάση αυτούς τους στόχους.
Στόχοι της διαφήμισης (AIDA)
1. Attention
(Προσοχή)
4
Να αποσπάσει την
προσοχή
του κοινού.
2. Interest
(Ενδιαφέρον)
4
Να προσελκύσει το
ενδιαφέρον
του κοινού με ένα
έξυπνο ή πρωτότυπο ή εντυπωσιακό μήνυμα.
3. Desire
(Επιθυμία)
4
Να μετατρέψει το ενδιαφέρον του κοινού σε
επιθυμία,
μέσω της χρησιμότητας του προϊόντος και
της ικανοποίησης που μπορεί να προσφέρει.
4. Action
4
Να
ενεργήσει
το κοινό, δηλαδή να καταφέρει να
πείσει το κοινό και να αγοράσει το προϊόν.
(Ενέργεια)
I...,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49 51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,...120