109
Η/Ο νηπιαγωγός αναρτά στον τοίχο της τάξης την αφίσα με φωτογραφίες από την προετοιμα-
σία και τον εορτασμό των γενεθλίων της κούκλας Μαρίας: γράψιμο προσκλήσεων, καθάρισμα
σπιτιού, φτιάξιμο τούρτας, υποδοχή προσκεκλημένων, σβήσιμο κεριών, χορός.
Η/Ο νηπιαγωγός ενθαρρύνει τα παιδιά να περιγράψουν τις εικόνες της αφίσας με το λεξιλόγιο
που τους είναι ήδη γνωστό και τα βοηθάει όπου δυσκολεύονται.
Στη συνέχεια, προτείνει στα παιδιά να προετοιμάσουν και να γιορτάσουν στο νηπιαγωγείο τα γε-
νέθλια της κούκλας Μαρίας, εφόσον δεν υπάρχει κάποιο παιδί που να γιορτάζει τα γενέθλιά του
εκείνη την περίοδο. Αφού τα παιδιά με τη/τον νηπιαγωγό τους έχουν αποφασίσει ποιανού γενέθλια
θα γιορτάσουν (της κούκλας Μαρίας ή κάποιου παιδιού της τάξης), πότε θα τα γιορτάσουν και πού,
προχωρούν τις προετοιμασίες για την διοργάνωση των γενεθλίων είτε σε ομάδες είτε όλα μαζί.
Γ. Ενδεικτικές δραστηριότητες έκφρασης
Γ.1. «Γράφουμε προσκλήσεις»
(μία φόρμα πρόσκλησης υπάρχει στον φάκελο της 9
ης
ενότητας)
Η/Ο νηπιαγωγός με τα παιδιά και με βάση την πρόσκληση που έχουν στα χέρια τους συζητούν
και αποφασίζουν με ποιον τρόπο θα τη συμπληρώσουν και ποια στοιχεία είναι απαραίτητα να
υπάρχουν στην πρόσκληση, όπως ποιος καλεί, ποιον καλεί, πότε και πού…
Στη συνέχεια, αφού φωτοτυπηθεί το πρωτότυπο της πρόσκλησης τόσες φορές όσοι είναι οι προ-
σκεκλημένοι για το πάρτι γενεθλίων, τα παιδιά με τη βοήθεια της/του νηπιαγωγού συμπληρώ-
νουν τις προσκλήσεις.
Γ.2. «Διακοσμούμε και ετοιμάζουμε τον χώρο»
Η/Ο νηπιαγωγός με τα παιδιά θα πρέπει να αποφασίσουν με ποιο τρόπο θα στολίσουν και θα
διακοσμήσουν το νηπιαγωγείο για να δώσουν μια εορταστική ατμόσφαιρα, π.χ. να φουσκώσουν
μπαλόνια, να φτιάξουν και να ζωγραφίσουν καπέλα για όλους τους προσκεκλημένους, να φτιά-
ξουν και να κρεμάσουν γιρλάντες ή επιγραφές, όπως:
«
Το πάρτι γενεθλίων είναι εδώ» ή
«Χρόνια Πολλά»
κ.λπ.
Κάθε παιδί καλείται να πει την άποψή του και να αναφέρει το δικό του
βίωμα ώστε να δημιουργήσουν μια εορταστική ατμόσφαιρα.
Γ.3. «Φτιάχνουμε την τούρτα»
Εφόσον υπάρχει δυνατότητα, θα ήταν μια πολύ ωραία δραστη-
ριότητα η/ο νηπιαγωγός να φτιάξει και να διακοσμήσει μαζί με
τα παιδιά μια πραγματική τούρτα. (Το πώς μαγειρεύουμε μαζί με
τα παιδιά δίδεται στην 6
η
και στην 7
η
ενότητα σε αντίστοιχες δρα-
στηριότητες).
Αν δεν υπάρχει δυνατότητα, τα παιδιά μπορούν να φτιάξουν μία
τούρτα π.χ. από πλαστελίνη. Βάζουν για στρώσεις διάφορα χρώ-
ματα και ανάλογα με το χρώμα που κυριαρχεί της δίνουν και την
αντίστοιχη ονομασία π.χ. τούρτα μπανάνας, τούρτα φράουλας.
I...,99,100,101,102,103,104,105,106,107,108 110,111,112,113,114,115,116,117,118,119,...168