Η/Ο νηπιαγωγός θα πρέπει να ενεργοποιήσει καθένα από τα παιδιά να περιγράψει την κάθε καρ-
τέλα, γι’ αυτό και σε μια επόμενη δραστηριότητα θα μπορεί να τις γυρίσει ανάποδα, να τις ανα-
κατέψει και έπειτα ένα - ένα παιδί να ανοίγει μια από τις κάρτες, να τη «διαβάζει» με τη βοήθεια
της/του νηπιαγωγού π.χ. «Το παιδί κοιμάται» και να τοποθετεί τη συγκεκριμένη δραστηριότητα
στη μέρα ή στη νύχτα.
Προέκταση δραστηριότητας:
Η/Ο νηπιαγωγός ζητά από τα παιδιά να χωριστούν σε ομάδες.
Κάθε ομάδα επιλέγει κρυφά μια καρτέλα - την οποία κανείς άλλος δε γνωρίζει παρά μόνο η
ομάδα του και παρουσιάζει με παντομίμα στις υπόλοιπες ομάδες τη δραστηριότητα που απεικο-
νίζεται στην καρτέλα. Οι υπόλοιπες ομάδες προσπαθούν να την αναγνωρίσουν.
Δ.3. «Τι κάνετε εσείς παιδιά το πρωί, το μεσημέρι, το απόγευμα και το
βράδυ;»
Η/Ο νηπιαγωγός, ξεκινώντας από τις καρτέλες της δραστηριότητας Δ.2., μπορεί να συζητήσει
με τα παιδιά ποια πράγματα γίνονται το πρωί, το μεσημέρι, το απόγευμα, το βράδυ και να τις τα-
ξινομήσουν ανάλογα, π.χ.
«Πότε πλένουμε το πρόσωπό μας; Πότε τρώμε μεσημεριανό; Πότε
πηγαίνουμε σινεμά;»
Στη συνέχεια, παροτρύνει τα παιδιά να περιγράψουν τι κάνουν αυτά στα διάφορα χρονικά δια-
στήματα της μέρας, να ζωγραφίσουν την καθημερινότητά τους και να βρουν τις μεταξύ τους ομοι-
ότητες και διαφορές.
Δ.4. «Η μέρα και η νύχτα στα έργα τέχνης»
(Τα έργα τέχνης «Wheat Field with Reaper and Sun» του Vincent van Gogh και «The Starry
Night» του Vincent van Gogh υπάρχουν στον φάκελο της 8
ης
ενότητας)
Η/Ο νηπιαγωγός παρουσιάζει στα παιδιά
έργα ζωγράφων με θέμα τη μέρα και τη νύχτα.
Στόχος της δραστηριότητας
: Να παρατη-
ρήσουν και να συζητήσουν τα παιδιά τα χρώ-
ματα, τα στοιχεία, την εικαστική αναπαράσταση
της μέρας και της νύχτας στους πίνακες ζω-
γραφικής που παρατίθενται.
Στη συνέχεια, τα παιδιά ενθαρρύνονται να
φτιάξουν τους δικούς τους πίνακες ζωγραφι-
κής είτε ατομικά είτε σε ομάδες.
Η Μέρα και η Νύχτα όπως τις ζωγράφισαν παιδιά του 27
ου
νη-
πιαγωγείου Τρικάλων
102
I...,92,93,94,95,96,97,98,99,100,101 103,104,105,106,107,108,109,110,111,112,...168