- Είναι πρωί, καλημέρα! Καλημέρα! Καλημέρα!
(Τα παιδιά χαιρετούν)
- Είναι μεσημέρι, καλό μεσημέρι! Καλό μεσημέρι! Καλό μεσημέρι!
- Είναι απόγευμα, καλό απόγευμα! Καλό απόγευμα!
- Είναι βράδυ. Καλό βράδυ! Καληνύχτα!
Προέκταση της δραστηριότητας
:
Τα παιδιά με μουσική υπόκρουση περπατούν ελεύθερα στον
χώρο. Κάθε φορά που η/ο νηπιαγωγός κάνει παύση στη μουσική δείχνει στα παιδιά που μένουν
ακίνητα μια από τις κάρτες (πρωί, μεσημέρι, απόγευμα, βράδυ), π.χ. την κάρτα του μεσημεριού
και λέει:
«Είναι μεσημέρι»
. Και τα παιδιά θα πρέπει να βρεθούν απέναντι σε κάποιον και να τον
χαιρετήσουν λέγοντας την ευχή που ταιριάζει στο μεσημέρι, δηλαδή
«Καλό μεσημέρι».
Και το
παιχνίδι συνεχίζεται…
Γ. Ενδεικτικές δραστηριότητες έκφρασης
Γ.1.
«Ας ζωγραφίσουμε τις μέρες»
Η/Ο νηπιαγωγός ενθαρ-
ρύνει τα παιδιά να ζωγρα-
φίσουν όπως φαντάζονται
τις μέρες της εβδομάδας.
Επίσης, μπορούν να απο-
φασίσουν πώς θέλουν να
απεικονίζονται στο ημερο-
λόγιο της τάξης τους οι
μέρες της εβδομάδας, π.χ.
ως κοριτσάκια με διαφορε-
τικά φορεματάκια, ως
ζωάκια, ως κάτι πιο αφηρημένο κ.λπ. και έτσι να κατασκευάσουν τις μέρες της εβδομάδας της
τάξης τους.
Γ.2
.
«Στη Χώρα της Μέρας και στη Χώρα της Νύχτας»
Υλικά:
• Δυο μεγάλα πανιά, ένα κίτρινο κι ένα μαύρο. Το κίτρινο είναι η Χώρα της Μέρας και το μαύρο
είναι η Χώρα της Νύχτας.
• Ανάλογες μελωδίες μέρας και νύχτας
Τα παιδιά είτε όλα μαζί είτε χωρισμένα σε δύο ομάδες αναπαριστούν τις φωνές της μέρας και
της νύχτας και κάθονται στο ανάλογο πανί.
- Ας κάνουμε τις φωνές της μέρας. Τα παιδιά της ημέρας, του κίτρινου πανιού, αρχίζουν να μι-
λούν, να φωνάζουν, … κάποια μπορεί να γίνουν αυτοκίνητα που κορνάρουν…
- Ας κάνουμε τις φωνές της νύχτας. Τα παιδιά της νύχτας του μαύρου πανιού κάνουν ησυχία,
μιλούν χαμηλόφωνα, ροχαλίζουν, κάνουν την κουκουβάγια ή τον γρύλο…
Ενδεικτικές εικόνες απεικόνισης των ημερών της εβδομάδας
99
I...,89,90,91,92,93,94,95,96,97,98 100,101,102,103,104,105,106,107,108,109,...168