96
Λεκτική
επικοινωνιακή
πράξη
• μαθαίνω να κατανοώ και
να χρησιμοποιώ τις έννοιες
που συνδέονται με τον χρόνο
(ημέρες της εβδομάδας,
χρονικά διαστήματα της
ημέρας)
• χαιρετώ με τον κατάλληλο
χαιρετισμό ανάλογα με τη
χρονική στιγμή της ημέρας
• περιγράφω δραστηριότητες
των ανθρώπων που σχετίζον-
ται με τη μέρα ή τη νύχτα
• τοποθετώ ένα γεγονός ή
μία δραστηριότητα στον
χρόνο
Α. Στόχοι
Α.1. Γλωσσικοί στόχοι
Μορφολογικά /
Συντακτικά στοιχεία
λεξιλόγιο ενότητας
• ερωτηματικές
προτάσεις:
- Τι μέρα είναι σή-
μερα;
- Τι κάνεις
+Άρθρο
+ μέρα της εβδομά-
δας/ διαστήματα της
μέρας
- Πότε
+ Ρήμα +Αν-
τικείμενο
Εφαρμογή
Οι ημέρες της εβδομάδας, η μέρα, η
νύχτα, ο ήλιος, το φεγγάρι, το πρωί,
το μεσημέρι, το απόγευμα, το βράδυ…
Καλημέρα! Καλό μεσημέρι! Καλό από-
γευμα! Καλησπέρα! Καλό βράδυ! Κα-
ληνύχτα!
-Τι μέρα είναι σήμερα;
-Σήμερα είναι Δευτέρα.
-Τι κάνεις/κάνετε τη Δευτέρα;
-Τι κάνεις το πρωί;
-Ξυπνώ, πλένω τα δόντια μου, πίνω
γάλα και πάω σχολείο.
-Πότε πηγαίνεις σχολείο;
-Πότε ανάβεις το φως;
-Το βράδυ.
Α.2. Κοινωνικο-πολιτισμικοί στόχοι
• Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι όλοι οι άνθρωποι στην καθημερινότητά τους έχουν παρόμοιες
ανάγκες και συνήθειες.
• Να κατανοήσουν ότι σε συγκριμένες χρονικές στιγμές της μέρας και της νύχτας αντιστοι-
χούν κάποιες δραστηριότητες των ανθρώπων.
• Να αντιληφθούν τα παιδιά ότι την ίδια στιγμή πάνω στη γη κάποιες χώρες έχουν μέρα και
κάποιες άλλες έχουν νύχτα.
I...,86,87,88,89,90,91,92,93,94,95 97,98,99,100,101,102,103,104,105,106,...168