Μοιράζουμε την τούρτα στους καλεσμένους
Το παιδί που έχει γενέθλια μοιράζει την τούρτα:
- Θέλεις γλυκό;
- Ναι, ευχαριστώ.
Ή
- Ορίστε το γλυκό σου.
- Ευχαριστώ. Χρόνια Πολλά.
Βγάζουμε φωτογραφίες
Η/Ο νηπιαγωγός αναθέτει σε ένα παιδί τον ρόλο του φωτογράφου:
- Ένα, δύο, τρία, χαμογελάστε παρακαλώ.
Ή
- Ένα, δύο, τρία, ακίνητοι, φωτογραφία.
Χορός - Παιχνίδι
Η/Ο νηπιαγωγός ενθραρρύνει τα παιδιά να χορέψουν ή να παίξουν:
- Θέλετε να χορέψουμε/ να παίξουμε;
ή
- Χορεύουμε/ παίζουμε;
Δ.3. «Στα γενέθλια του Θωμά»
- παραμύθι
(οκτώ καρτέλες που αφηγούνται το παραμύθι υπάρχουν στον φάκελο της 9
ης
ενότητας και δρα-
ματοποιημένο υπάρχει στο συνοδευτικό CD-ήχου)
Στο έμμετρο παραμύθι παρουσιάζεται η προετοιμασία και ο εορτασμός των γενεθλίων του Θωμά
του γάτου με τη συμμετοχή όλων των φίλων του και της αγαπημένης του γάτας, της Ανθής.
Στόχοι της δραστηριότητας
: Να κατανοήσουν τα παιδιά το κείμενο του παραμυθιού, να ψυχα-
γωγηθούν με την αφήγηση και την εικονογράφηση και να παράγουν λόγο μέσα από την ανάλυση
του παραμυθιού και των εικόνων.
Στη συνέχεια, η/ο νηπιαγωγός ανάλογα με το γλωσσικό επίπεδο των παιδιών μπορεί να τους
ζητήσει να αναδιηγηθούν την ιστορία, να κάνουν σειροθέτηση των εικόνων, να ζωγραφίσουν τις
αγαπημένες τους εικόνες ή να δραματοποιήσουν το παραμύθι.
Ε. Ενδεικτικές δραστηριότητες καλλιέργειας της κριτικής
σκέψης
Ε.1. «Εορτασμός ονομαστικής γιορτής»
(μία φωτογραφία από τον εορτασμό της ονομαστικής γιορτής της κούκλας Μαρίας υπάρχει στον
φάκελο της 9
ης
ενότητας)
Η κούκλα Μαρία μέσα από το μήνυμα και τη φωτογραφία που στέλνει στα παιδιά δηλώνει ότι,
εκτός από γενέθλια γιορτάζει και τη γιορτή του ονόματός της, το οποίο το πήρε από τη γιαγιά της.
113
I...,103,104,105,106,107,108,109,110,111,112 114,115,116,117,118,119,120,121,122,123,...168