Λεκτική
επικοινωνιακή
πράξη
• μαθαίνω να κατα-
νοώ και να χρησιμο-
ποιώ το βασικό
λεξιλόγιο για τις
εποχές και τις αντί-
στοιχες αλλαγές στον
καιρό, στη φύση και
στην ενδυμασία των
ανθρώπων
• δίνω πληροφορίες
για τον καιρό
• μιλάω για τα ρούχα
• αντιλαμβάνομαι και
περιγράφω τις αλλα-
γές στη φύση και τις
διαφορετικές δρα-
στηριότητες των αν-
θρώπων σε κάθε
εποχή
Α. Στόχοι
Α.1. Γλωσσικοί στόχοι
Μορφολογικά /
Συντακτικά στοιχεία
• λεξιλόγιο ενότητας
• απρόσωπα ρήματα
και εκφράσεις που
σχετίζονται με τον
καιρό
• το ρήμα
φορώ
σε
ερωτηματικές και
καταφατικές προτά-
σεις
• η δομή:
- Υποκείμενο + Ρήμα
-Υποκείμενο + Ρήμα
+ Αντικείμενο
-Υποκείμενο + συν-
δετικό Ρήμα + Κα-
τηγορούμενο
Εφαρμογή
Οι εποχές:
το φθινόπωρο, ο χειμώνας, η
άνοιξη, το καλοκαίρι
Ρούχα:
το μπουφάν, η ζακέτα, η
μπλούζα, το πουκάμισο, το παντελόνι, η
φούστα, το φόρεμα, οι κάλτσες, τα
παπούτσια, οι μπότες, το καπέλο, ο
σκούφος, το κασκόλ, τα γάντια, το μαγιό…
φυσάει, βρέχει, χιονίζει, κάνει κρύο, κάνει
ζέστη, έχει σύννεφα, έχει ήλιο, έχει καλό
καιρό, έχει κακό καιρό…
-Τι φοράς;
-Φοράω μία κόκκινη ζακέτα, μία άσπρη
μπλούζα, ένα μπλε παντελόνι, κίτρινες
κάλτσες και καφέ παπούτσια.
Το φθινόπωρο: Τα φύλλα πέφτουν. Οι βρο-
χές αρχίζουν. Τα σχολεία ανοίγουν…
Τον χειμώνα: Έχει κρύο. Τα δέντρα είναι
γυμνά. Κάποια ζώα κοιμούνται …
Την άνοιξη: Τα λουλούδια ανθίζουν. Έχει
καλό καιρό. Τα παιδιά παίζουνε στην παι-
δική χαρά …
Το καλοκαίρι: Κάνει πολύ ζέστη. Τα σχο-
λεία κλείνουν. Τα παιδιά κάνουν μπάνια …
116
I...,106,107,108,109,110,111,112,113,114,115 117,118,119,120,121,122,123,124,125,126,...168