125
Β. Ενδεικτικές δραστηριότητες εφαρμογής των λεκτικών
επικοινωνιακών πράξεων
Β.1. «Πασχαλινή κάρτα και φωτογραφίες από τον εορτασμό του Πάσχα»
(μια πασχαλινή κάρτα και τέσσερις φωτογραφίες σχετικές με Πάσχα υπάρχουν στον φάκελο της
11
ης
ενότητας)
Το εποπτικό υλικό της συγκεκριμένης δραστηριότητας αποτελείται από μία πασχαλινή κάρτα με
ευχές και τέσσερις φωτογραφίες που απεικονίζονται έθιμα του Πάσχα στην Ελλάδα από τη Με-
γάλη Πέμπτη μέχρι την Κυριακή του Πάσχα. Οι κάρτες αυτές αρχίζουν με τη Μεγάλη Πέμπτη
που συνήθως βάφονται τα αβγά και έχουν ήδη φτιαχτεί τα γλυκά του Πάσχα, κουλουράκια και
τσουρέκια, ακολουθεί η Μεγάλη Παρασκευή που οι χριστιανοί πάνε στον Επιτάφιο, το Μεγάλο
Σάββατο που απεικονίζεται η Ανάσταση και η Κυριακή του Πάσχα που γιορτάζεται συνήθως στην
εξοχή μ’ ένα πλούσιο τραπέζι.
Η/Ο νηπιαγωγός αναφέρει στα παιδιά ότι στο νηπιαγωγείο τους έφτασε μία κάρτα και κάποιες
φωτογραφίες και συζητούν ποιο μπορεί να είναι το θέμα της κάρτας, ποιος να την έστειλε, τι
κάνουν οι άνθρωποι στις φωτογραφίες κ.λπ.
Στόχοι της δραστηριότητας
: Να βοηθηθούν τα παιδιά να παρουσιάσουν προσωπικά τους βιώ-
ματα, εμπειρίες, αναμνήσεις σε σχέση με τον εορτασμό του Πάσχα.
Γ. Ενδεικτικές δραστηριότητες έκφρασης
Γ.1. «Αβγά, πουλάκια και κοτούλες με πλαστελίνες και πηλό»
Κίτρινα πουλάκια:
φτιάχνουμε δύο μπαλίτσες
με κίτρινη πλαστελίνη ή με πηλό λευκό, η μία
λίγο μεγαλύτερη από την άλλη. Η μεγάλη μπάλα
αποτελεί το σώμα και η μικρότερη το κεφαλάκι.
Φτιάχνουμε τα ματάκια με το μολύβι και βάζουμε
ένα μικρό τριγωνάκι από κίτρινο κάνσον για ράμ-
φος κι ένα λίγο μεγαλύτερο για ουρά.
Επίπεδα αβγουλάκια και κοτούλες στολι-
σμένα:
παίρνουμε κόκκινη πλαστελίνη (ή λευκό
πηλό που τον βάφουμε κατόπιν κόκκινο), την κά-
νουμε επίπεδη και την κόβουμε στο σχήμα του
αβγού. Φτιάχνουμε λεπτές λωρίδες/σχοινάκια από
πλαστελίνη με διάφορα χρώματα και διακοσμούμε το αβγουλάκι… Επίσης, μπορούμε να φτιά-
ξουμε επίπεδες επιφάνειες πηλού πάνω στις οποίες μπορούμε να σχεδιάσουμε κοτούλες, να τις
κόψουμε και να τις βάψουμε. Με τα πήλινα αυτά στολίδια μπορούμε να διακοσμήσουμε τις λαμ-
πάδες μας.
I...,115,116,117,118,119,120,121,122,123,124 126,127,128,129,130,131,132,133,134,135,...168