Β.3. «Ποιο ζώο είναι πιο μεγάλο και ποιο ζώο πιο μικρό;»
Η/Ο νηπιαγωγός έχει τη δυνατότητα να εισάγει τα παραθετικά ζητώντας από τα παιδιά να συγ-
κρίνουν το μέγεθος των ζώων. Παίζοντας με τα επίθετα μεγάλος / μικρός όλα τα παιδιά θα μπο-
ρέσουν να μυηθούν στη σύγκριση:
πιο …. από,
π.χ. Η κότα είναι πιο μεγάλη από τον βάτραχο
και το ποντίκι πιο μικρό από τη γάτα κ.λπ.
Η/Ο νηπιαγωγός αξιολογώντας τις ικανότητες των παιδιών θα μπορεί να προσθέσει στη συνέ-
χεια και άλλα επίθετα, π.χ. χοντρός / αδύνατος, γρήγορος / αργός, ψηλός / κοντός, και να ενθαρ-
ρύνει τα παιδιά να προβούν σε συγκρίσεις ζώων, χρησιμοποιώντας και τις γενικότερες γνώσεις
που έχουν γι’ αυτά.
Γ. Ενδεικτικές δραστηριότητες έκφρασης
Γ.1. «Ας μοιάσουμε στα ζωάκια»
Υλικά:
• Μεγάλα πανιά σε διάφορα χρώματα αλλά και χαρακτηριστικά στοιχεία φτιαγμένα από τα παι-
διά με χαρτί του μέτρου π.χ. μία φωλιά ζώου
• Μπογιές μακιγιάζ προσώπου
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και αναπαριστούν με τη βοήθεια της/του νηπιαγωγού τις καρ-
τέλες της δραστηριότητας Β.1. και ένα παιδί-φωτογράφος φωτογραφίζει…
Γ.2.
«
Μάντεψε ποιο ζώο είναι»
• Ένα παιδί με παντομίμα επιλέγει και υποδύεται ένα ζώο από τις καρτέλες της δραστηριότητας
Β.1., δείχνοντας πώς κινείται, τι ήχους βγάζει κ.λπ. Τα άλλα παιδιά καλούνται να μαντέψουν.
• Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Η μία ομάδα επιλέγει μυστικά ένα ζώο από τις καρτέ-
λες της δραστηριότητας Β.1. το αναπαριστάνει είτε με παντομίμα είτε κάνοντας τη φωνή του
και ζητά από τα παιδιά της άλλης ομάδας να μαντέψουν το ζώο.
• Άλλη εκδοχή της παραπάνω δραστηριότητας είναι η εξής: η ομάδα που ενδιαφέρεται να μαν-
τέψει το ζώο που η άλλη ομάδα έχει επιλέξει κάνει ερωτήσεις, όπως:
Πόσα πόδια έχει;
Πού ζει; Τι τρώει; Γεννά αβγά;
Τα παιδιά της άλλης ομάδας δίνουν τις ανάλογες απαντή-
σεις.
Γ.3. «Περπατώ σαν… ελέφαντας αλλά και σαν… μυρμήγκι»
Η/Ο νηπιαγωγός
«με το μαγικό ραβδί της
» μεταμορφώνει τα παιδιά σε διάφορα ζώα, π.χ. σε
ελέφαντες, σε ποντίκια, σε φίδια, σε λιοντάρια, σε κότες, και τα καλεί να περπατούν ανάλογα. Η
κίνηση των παιδιών συνοδεύεται είτε με ανάλογα χτυπήματα στο ταμπούρλο είτε με μουσική.
132
I...,122,123,124,125,126,127,128,129,130,131 133,134,135,136,137,138,139,140,141,142,...168