140
Λεκτική
επικοινωνιακή
πράξη
• μαθαίνω να κατα-
νοώ και να χρησιμο-
ποιώ το βασικό
λεξιλόγιο που σχετί-
ζεται με τη θάλασσα
• μιλώ για τη θά-
λασσα (χρώματα,
θερμοκρασία κ.ά.)
• ζητώ και δίνω
πληροφορίες για τη
θάλασσα και τις
δραστηριότητες που
συνδέονται με αυτή
Α. Στόχοι
Α.1. Γλωσσικοί στόχοι
Μορφολογικά /
Συντακτικά στοιχεία
• λεξιλόγιο ενότητας
• η δομή:
- Υποκείμενο + Ρήμα
- Υποκείμενο + Ρήμα
+ Αντικείμενο
- Υποκείμενο + συν-
δετικό Ρήμα + Κατη-
γορούμενο
Εφαρμογή
Η βαρκούλα, το περιγιάλι, ο ναύτης, τα δί-
χτυα, το φεγγάρι, ο γιαλός, το ψάρι, η
αγορά, το λιμάνι, το πλοίο, το καράβι, η
παραλία, η ομπρέλα, το μαγιό, η πετσέτα,
η άμμος (μόνο ενικός) το βότσαλο, τα
γυαλιά, το αντηλιακό, το σωσίβιο, το νερό,
το κύμα, οι ρακέτες…
Τα ζώα θάλασσας: επανάληψη από την
12η ενότητα
Η θάλασσα είναι μπλε, ζεστή, κρύα,
ήρεμη, βρώμικη, καθαρή, αρμυρή….
Η θάλασσα έχει κύματα, ψάρια, βότσαλα,
άμμο …
Κολυμπώ. / Κάνω μπάνιο.
Ξέρεις μπάνιο;
Κάνεις βουτιές;
Ξέρεις ρακέτες;
Κάνω ηλιοθεραπεία.
Ψαρεύω.
Κάνω σκι, σέρφινγκ, ψάρεμα, βουτιές…
Παίζω με τα κύματα.
Παίζω με την άμμο.
Παίζω μπάλα, ρακέτες…
Ταξιδεύω με το πλοίο.
Πηγαίνω/ Κάνω διακοπές.
Πού κάνεις διακοπές, στη θάλασσα ή στο
βουνό;
I...,130,131,132,133,134,135,136,137,138,139 141,142,143,144,145,146,147,148,149,150,...168