143
Γ.2. «Φτιάχνουμε βαρκούλες»
Κάνουμε χαρτοκοπτική
και φτιάχνουμε βαρκού-
λες. Προτείνεται η/ο νη-
πιαγωγός να φτιάξει με τα
παιδιά χάρτινες βαρκού-
λες, να τις ζωγραφίσουν
και να τις χρησιμοποι-
ήσουν στις Ε.1. και Ε.2.
δραστηριότητες.
Επιπλέον, αν τα παιδιά
φτιάξουν πολλές χάρτινες βαρκούλες μπορούν να τις κάνουν κολάζ σε ένα θαλασσινό τοπίο που
θα έχουν ζωγραφίσει ή θα έχουν φτιάξει με πλαστελίνη ή με άλλα υλικά, π.χ. Γ.3. δραστηριότητα.
Γ.3. «Φτιάχνουμε με πλαστελίνη ένα θαλασσινό τοπίο»
Τα παιδιά με τη φαντασία τους και με διά-
φορα χρώματα πλαστελίνης μπορούν να ανα-
παραστήσουν ένα θαλασσινό τοπίο, π.χ. πάνω
σ’ ένα μπλε χαρτόνι (θάλασσα) φτιάχνουν με
καφέ πλαστελίνη μια επίπεδη επιφάνεια
(νησί), με λευκή πλαστελίνη φτιάχνουν μικρά
τετράγωνα σπιτάκια και πράσινα φυτά… γύρω
από το νησί φτιάχνουν βαρκούλες, ψαράκια,
χελώνες, ακόμα και παιδάκια που κολυμπάνε
κ.λπ.
Γ.4. «Ήχοι της θάλασσας»
Υλικά:
• Μουσική υπόκρουση π.χ. το ορχηστρικό το Σταμάτη Σπανουδάκη «Θάλασσα»
Η/Ο νηπιαγωγός μαζί με τα παιδιά ακούγοντας τη μουσική προσπαθούν να αναπαραστήσουν
τους ήχους των κυμάτων και της θάλασσας είτε με τα σώματά τους είτε με μουσικά όργανα της
τάξης τους.
Με το στόμα, σιγοσφυρίζουν, κάνοντας ένα μακρόσυρτο σσχχ, …(όπως τα κύματα όταν σβήνουν
στην ακρογιαλιά), με τα χέρια ή με τα πόδια προσπαθούν να μιμηθούν τους ήχους της θάλασσας.
Προσπαθούν επίσης και να ανακαλύψουν τρόπους για να τους αποδώσουν και με υλικά που υπάρ-
χουν ή που θα φέρουν στο νηπιαγωγείο, π.χ. βάζοντας άμμο, ρύζι ή αλάτι σε ένα ταψί και κου-
νώντας το ή χτυπώντας βότσαλα μεταξύ τους.
Επίσης, μπορούν ακούγοντας τη μουσική να χορεύουν όπως τα κύματα στους ρυθμούς της θά-
λασσας.
I...,133,134,135,136,137,138,139,140,141,142 144,145,146,147,148,149,150,151,152,153,...168