153
λάσπη). Τότε θα πρέπει να πάει ένα παιδί της ομάδας του, να περάσει από κάτω από τα πόδια του
για να το ξεκολλήσει από τη λάσπη και το παιχνίδι συνεχίζεται …
3
η
Ενότητα «Γνωρίζω το σώμα μου»
«Κατηγορία: Γνώσεις»
1. Τι χρώμα μάτια και μαλλιά έχετε;
2. Τι χρώμα είναι τα μάτια τη δασκάλας σας;
3. Τι χρώμα είναι τα μαλλιά του μπαμπά σου;
4. Έχει η μαμά σου μαύρα μαλλιά;
5. Με τι πιάνεις την μπάλα;
6. Ακούς με τα μάτια;
7. Τι κάνετε με τα μάτια / το στόμα / τη μύτη;
8. Πώς μυρίζετε / ακούτε;
9. Ο / Η νηπιαγωγός δείχνει κάρτες από το παιχνίδι:
«Μάντεψε: Τι έχει;»
της 3ης ενότητας
ή από τη
δραστηριότητα
«Κάθε παιδί έχει την οικογένειά του»
της 2ης ενότητας και ρωτάει,
π.χ.:
- Περίγραψέ μας το παιδί της εικόνας;
«Κατηγορία: Παντομίμα»
1. Ακουμπήστε τη μύτη σας στο πόδι σας. / Πιάστε τα αφτιά σας κτλ.
2. Κάντε ζευγάρια και σταθείτε πλάτη με πλάτη / χαιρετηθείτε μύτη με μύτη κτλ.
3. Κάντε ότι γράφετε στον αέρα με τα χέρια σας / ότι πλένετε το πρόσωπό σας / ότι χτενίζετε
τα μαλλιά σας κτλ. (η/ο νηπιαγωγός δίνει μυστικά την εντολή στη μία ομάδα και η άλλη
ομάδα θα πρέπει να μαντέψει τι κάνει).
4. Κάντε ότι είστε αγάλματα σ’ ένα μουσείο.
5. Σταθείτε με το ένα πόδι και κάντε βήματα μέχρι τον απέναντι τοίχο.
«Κατηγορία: Ζωγραφική»
1. Ζωγραφίστε δύο καστανά (καφέ) μάτια.
2. Ζωγραφίστε ένα πρόσωπο (δύο μάτια, μύτη και στόμα).
3. Ζωγραφίστε ένα γελαστό προσωπάκι/ένα λυπημένο προσωπάκι.
4. Ζωγραφίστε ένα πρόσωπο με σγουρά ξανθά μαλλιά και μπλε μάτια/ με μαύρα μακριά ίσια
μαλλιά και πράσινα μάτια κτλ.
«Κατηγορία: Ομαδικά παιχνίδια»
«Περνά περνά η μέλισσα»
(εικόνα του παιχνιδιού υπάρχει στον φάκελο της 3
ης
ενότητας)
Τα παιδιά διαλέγουν δύο αρχηγούς. Κάθε αρχηγός βρίσκει ένα όνομα (κάποιο χρώμα ή φρούτο ή
αντικείμενο ή χώρα κτλ.). Τα ονόματα αυτά δεν ανακοινώνονται στα υπόλοιπα παιδιά (π.χ. ο ένας αρ-
χηγός επιλέγει ως όνομα το κόκκινο χρώμα και ο άλλος το κίτρινο χρώμα). Στη συνέχεια, οι δύο αρ-
χηγοί στέκονται απέναντι ο ένας στον άλλο, χτυπούν τα χέρια τους ψηλά κάνοντας μία γέφυρα και
τραγουδούν:
«Περνά περνά η μέλισσα
με τα μελισσόπουλα και
με τα παιδόπουλα».
I...,143,144,145,146,147,148,149,150,151,152 154,155,156,157,158,159,160,161,162,163,...168