145
Δ. Ενδεικτικές δραστηριότητες κατανόησης και παραγωγής
λόγου
Δ.1. «Πάμε για μπάνιο;»
Με θαλασσινή μουσική υπόκρουση και με παντομίμα η/ο νηπιαγωγός με τα παιδιά υποδύονται
ότι πάνε για μπάνιο:
-
Θέλετε να πάμε για μπάνιο με τη φαντασία μας;
-
Βάζουμε το μαγιό μας
(με θεατρικές κινήσεις η/ο νηπιαγωγός φοράει το μαγιό της/του και
ζητά από τα παιδιά να τη/τον μιμηθούν)
-
Βάζουμε αντηλιακό…
(με θεατρικές κινήσεις η/ο νηπιαγωγός βάζει αντηλιακό)
-
Βάζουμε το σωσίβιο μας…
-
Πάμε στη θάλασσα…
(περπατούν προς τη θάλασσα και φυσικά καίγονται από την άμμο)
-
Κολυμπάμε…
(κάνουν διάφορα στυλ κολύμβησης)
-
Αχ !!! με τσίμπησε ένα ψαράκι. Κοιτάξτε ένα δελφίνι, ένα χταπόδι κ.λπ.
(αναφέρον-
ται ζώα της θάλασσας που γνωρίζουν τα παιδιά)
-
Θέλετε να κάνουμε σκι;
(υποδύονται ότι κάνουν σκι)
-
Θέλετε να παίξουμε ρακέτες
;
……………………………………………………
Δ.2. «Τα χρώματα της θάλασσας»
(οι πίνακες ζωγραφικής «The Shore of the Turquoise Sea» του Albert Bierstadt, και «Κομψές
φιγούρες στην ακτή» του Κωνσταντίνου Βολανάκη υπάρχουν στον φάκελο της 13
ης
ενότητας)
Το εποπτικό υλικό της δραστηριότητας είναι δύο πίνακες ζωγραφικής που απεικονίζουν μια
φουρτουνιασμένη και μια ήρεμη θάλασσα.
Στόχοι της δραστηριότητας
: Να παρατηρήσουν τα παιδιά τους πίνακες ζωγραφικής, να περι-
γράψουν την κατάσταση της θάλασσας, να συζητήσουν τα χρώματα και τα στοιχεία που έχει επι-
λέξει ο ζωγράφος να χρησιμοποιήσει για να αποδώσει είτε την ήρεμη είτε την φουρτουνιασμένη
θάλασσα. Μπορούν επίσης να βρουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των δύο πινάκων.
Στη συνέχεια, τα παιδιά επιλέγουν από τα χρώματα του καβαλέτου τα χρώματα της δικής τους
θάλασσας, την οποία ζωγραφίζουν και την παρουσιάζουν στους φίλους τους.
Δ.3. «Παιχνίδια στη θάλασσα!»
(δύο πίνακες ζωγραφικής «Children Playing On The Beach» της Mary Cassatt και «Boys Play-
ing at the Beach» του Albert Edelfelt που απεικονίζουν παιδιά να παίζουν διάφορα παιχνίδια
δίπλα στη θάλασσα υπάρχουν στον φάκελο της 13
ης
ενότητας)
Στόχος της δραστηριότητας:
Nα ενθαρρυνθούν τα παιδιά να περιγράψουν τις εικόνες και να
εκφράσουν τα δικά του βιώματα σε σχέση με τα παιχνίδια που κάνουν δίπλα στη θάλασσα ή γε-
νικότερα για τις εμπειρίες τους από παραθαλάσσια μέρη.
I...,135,136,137,138,139,140,141,142,143,144 146,147,148,149,150,151,152,153,154,155,...168