137
Πάνος παπαγάλος
:
Αχ! Πόσες φορές θα σας το πω;
Τα φτερά τα ’χω για να πετώ,
τα πόδια για να περπατώ
και σαν μου τραβάνε τα φτερά…
Αχ! Το ξεπουπούλιασμα πονά!
Αφηγητής:
Την ώρα εκείνη γυρίζει και η γάτα από την αγορά και ακούγοντας τα παρά-
πονα του Πάνου τραγουδά μαζί με τον παπαγάλο και το σκύλο:
Αχ! Πώς πονά, πώς πονά
το τράβηγμα στ’ αφτιά,
στην ουρά και στα φτερά!
Αχ! Πώς πονά! Αχ! Πώς πονά!
Στόχοι της δραστηριότητας:
Να ψυχαγωγηθούν τα παιδιά, να κατανοήσουν την αφήγηση αλλά
και να συνειδητοποιήσουν ότι τα ζώα ως ζωντανοί οργανισμοί έχουν ανάγκες, αισθάνονται τον
πόνο, την ταλαιπωρία και δεν πρέπει να τα κακομεταχειρίζονται. Αντίθετα, οφείλουν να τα σέ-
βονται και να τα φροντίζουν.
Προέκταση δραστηριότητας:
Μια γωνιά του νηπιαγωγείου μεταμορφώνεται σε «Ιατρείο ζώων»,
όπου τα παιδιά περιποιούνται τα ζώα–παιχνίδια που έχουν φέρει από το σπίτι τους.
Δ.3. «Τα ζωάκια που κοιμούνται τον χειμώνα»
Τα παιδιά με τη βοήθεια της/του νηπιαγωγού βρίσκουν στις καρτέλες της δραστηριότητας Β.1.
τα ζωάκια που πέφτουν σε χειμέρια νάρκη (αρκούδα, φίδι, σκαντζόχοιρος, σκίουρος, ποντίκι,
σαύρα κ.ά.).
Ε. Ενδεικτικές δραστηριότητες καλλιέργειας της
κριτικής σκέψης
Ε.1. «Ένα ζωάκι που κινδυνεύει: Η καρέτα-καρέτα και τα χελωνάκια της»
(οκτώ καρτέλες εξέλιξης της αναπαραγωγής της χελώνας καρέτα-καρέτα υπάρχουν στον φάκελο
της 12
ης
ενότητας)
Στόχοι της δραστηριότητας:
Να παρατηρήσουν και να περιγράψουν τα παιδιά τα στάδια εξέ-
λιξης της αναπαραγωγής της χελώνας καρέτα καρέτα και να συζητήσουν μέσα στην τάξη τους λό-
γους για τους οποίους η χελώνα καρέτα καρέτα είναι υπό εξαφάνιση: τα δίχτυα των ψαράδων, η
μόλυνση της θάλασσας, τα φώτα στις παραλίες επώασης των αβγών της χελώνας κ.ά. είναι οι
λόγοι που σκοτώνουν τα μικρά χελωνάκια.
Ε.2. «Ευτυχισμένα και δυστυχισμένα ζώα»
(οκτώ καρτέλες που απεικονίζουν διάφορα ζώα σε ευτυχισμένες και δυστυχισμένες στιγμές υπάρ-
χουν στον φάκελο της 12
ης
ενότητας)
I...,127,128,129,130,131,132,133,134,135,136 138,139,140,141,142,143,144,145,146,147,...168