Στόχοι της δραστηριότητας:
• Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι οι άνθρωποι έχουν διαφορετικές γιορτές, ανάλογα με τη θρη-
σκεία τους, τη χώρα προέλευσή τους, τον τρόπο ζωής τους κ.λπ.
• Να συζητήσουν με τους γονείς τους πώς επιλέχτηκε το όνομά τους και να μεταφέρουν στην
τάξη τη συγκεκριμένη πληροφόρηση.
Έτσι, μέσα από τις διαφορετικές διηγήσεις των παιδιών για τον τρόπο που απέκτησαν το όνομά
τους, θα συνειδητοποιήσουν όλοι ότι μεταξύ των ανθρώπων υπάρχουν διαφορετικές πρακτικές
γι’ αυτό το θέμα. Επιπλέον, θα αντιληφθούν ότι κάποιες φορές το όνομα συνδέεται με τη θρη-
σκεία, όπως στους ορθόδοξους χριστιανούς, οι οποίοι συχνά επιλέγουν ονόματα Αγίων, και ότι
υπάρχουν συγκεκριμένες ημερομηνίες εορτασμού του κάθε ονόματος.
Προέκταση της δραστηριότητας
: Οι μαθητές είτε με τους γονείς τους είτε με τη/τον νηπιαγωγό
θα μπορούν να βρουν:
• πώς θα μπορούσε να λέγεται το όνομά τους στα ελληνικά ή τι σημαίνει στα ελληνικά
• αν υπάρχει αντίστοιχο όνομα στο χριστιανικό εορτολόγιο
• με ποιο κριτήριο οι γονείς επέλεξαν τα ονόματα των παιδιών τους
Ε.2. «Φωτογραφίες από τις αγαπημένες οικογενειακές γιορτές των παιδιών»
Με αφορμή την αφίσα της δραστηριότητας Β.2. και τη φωτογραφία της δραστηριότητας Ε.1.,
η/ο νηπιαγωγός της τάξης ζητά από τα παιδιά να φέρουν οικογενειακές φωτογραφίες από γιορ-
τές που κάνουν στα σπίτια τους και να συζητήσουν ποιο γεγονός γιορτάζουν, πώς το γιορτάζουν,
πού το γιορτάζουν κ.λπ. Τα παιδιά μέσα από τον σχολιασμό των οικογενειακών φωτογραφιών θα
βρουν ομοιότητες και διαφορές, τόσο στα διαφορετικά γεγονότα της ζωής των ανθρώπων που
γιορτάζονται όσο και στον τρόπο εορτασμού ίδιων γεγονότων.
Στόχοι της δραστηριότητας:
Να αντιληφθούν τα παιδιά ότι όλοι οι άνθρωποι γιορτάζουν, κά-
ποιες φορές τα ίδια πράγματα και άλλες όχι. Επίσης, να κατανοήσουν ότι το τελετουργικό της
γιορτής συχνά είναι το ίδιο, ανεξάρτητα από το γεγονός και ότι ο τρόπος εορτασμού ενός γεγονό-
τος επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες, όπως τη θρησκεία, τις συνθήκες του περιβάλλοντος
αλλά και τις προσωπικές επιθυμίες του καθενός ή της κάθε οικογένειας.
114
I...,104,105,106,107,108,109,110,111,112,113 115,116,117,118,119,120,121,122,123,124,...168