69
w
Πλουτίζουμε το λεξιλόγιό μας.
w
Μαθαίνουμε να γράφουμε σωστότερα.
w
Μπορούμε να μιλούμε καλύτερα.
w
Καλλιεργούμε τη φαντασία μας.
w
Παίρνουμε ιδέες για άλλες δραστηριότητες.
w
Αποκτούμε εμπειρίες παρακολουθώντας τα όσα βιώνουν οι ήρωες.
w
Ταξιδεύουμε ανέξοδα σε άλλους τόπους μ’ ένα βιβλίο ταξιδιωτικής λογοτεχνίας.
w
Ταξιδεύουμε στο παρελθόν μ’ ένα ιστορικό μυθιστόρημα ή διήγημα.
w
Ταξιδεύουμε στο μέλλον μ’ ένα μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας.
w
Περνάμε την ώρα μας ευχάριστα, αντλούμε ψυχαγωγία, άρα ξεκουραζόμαστε.
w
Αποκτούμε ένα φίλο «παντός καιρού», εύχρηστο, καλόβολο και πρόθυμο να μας
ακολουθεί παντού και να μας κρατά συντροφιά σε κάθε περίσταση.
w
Σε δύσκολεςώρες, βρίσκουμε στα λογοτεχνικάβιβλίαπαρηγοριά, είτε γιατί συναντούμε
μέσα σ’ αυτά χαρακτήρες που έχουν προβλήματα παρόμοια με τα δικά μας, είτε γιατί
διαβάζοντας ξεφεύγει το μυαλό μας για λίγο από τα όσα μας πιέζουν.
Και το παιχνίδι συνεχίζεται με κέφι, καθώς τα παιδιά βρίσκουν κι άλλα τέτοια «δώρα»,
όχι μόνο τα δώδεκα που μόλις αναφέραμε. Και το περίεργο που παρατηρούν συνήθως οι
δάσκαλοι είναι ότι τηζωηρότερησυμμετοχήστοπαιχνίδι τηνέχουνσυχνάοιμέτριοιμαθητές
ή τα παιδιά τα λιγόλογα, τα παιδιά τα πιο δειλά, τα παιδιά με το λιγότερο ενδιαφέρον στην
τάξη. Στο τέλος του παιχνιδιού έχουμε όλοι συμφωνήσει κι έχουμε πειστεί ότι το παιδικό
λογοτεχνικό βιβλίο είναι κάτι πολύτιμο. Και τα παιδιά συναγωνίζονται σε φιλόδοξα σχέδια
για το πόσα βιβλία θα διαβάσουν από δω κι εμπρός. Είναι η κατάλληλη στιγμή για να
υπολογίσουμε πόσα περίπου βιβλία μπορεί αλήθεια να διαβάσει με την άνεσή του ένα
παιδί, από την ώρα που θα μάθει ανάγνωση ώσπου να πλησιάζει να τελειώσει τη σχολική
του ζωή - από έξι ως δεκαέξι χρονών περίπου - ώστε να χαρεί και να ωφεληθεί από τα
δώρα που εντοπίσαμε.
΄Ολα τα παιδιά συμφωνούν ότι άνετα γίνεται να διαβάσουν ένα παιδικό βιβλίο την
εβδομάδα, μερικά μάλιστα που έχουν ήδη γίνει μικροί «βιβλιοφάγοι» διαβεβαιώνουν ότι
μπορούν να τελειώσουν ένα βιβλίο σε μια, σε δύο ή το πολύ σε τρεις ημέρες. Μένουμε
στο ένα την εβδομάδα. ΄Αρα έχουμε 52 βιβλία το χρόνο. Αφήνουμε τα δύο για να
στρογγυλέψουμε τον αριθμό. Πολλαπλασιάζουμε το 50 επί δέκα, όσα είναι τα χρόνια
από τα έξι ως τα δεκαέξι. Βρίσκουμε τον αρκετά σημαντικό αριθμό των 500 λογοτεχνικών
βιβλίων! Και τοπαιχνίδι τελειώνει με τηναίσθησηότι όλα ταπαιδιάμπορούν ν’ αποκτήσουν
τον τίτλο του «βιβλιοφάγου».
Λότη Πέτροβιτς
(Απόσπασμαάρθρουαπό την ιστοσελίδα της Λ. Πετρόβιτς:
)
I...,59,60,61,62,63,64,65,66,67,68 70,71,72,73,74,75,76,77,78,79,...138