60
Ξεκλειδώνουμε το κείμενο
1. Ποιο είναι το μήνυμα του κειμένου που διαβάσατε και ποιος ο συγγραφέας;
2. Σε ποιο κοινό πιστεύετε ότι απευθύνεται το μήνυμα; Πώς το καταλάβατε;
3. Πώς θα χαρακτηρίζατε το ύφος του συγγραφέα; Προσπαθήστε να αιτιολογήσετε την
επιλογή σας.
επίσημο, τυπικό
φιλικό, οικείο
4. Ποιος νομίζετε ότι είναι ο σκοπός, για τον οποίο γράφεται κάθε χρόνο ένα μήνυμα
για την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου;
5. Ο συγγραφέας θυμάται:
«Πιανόμασταν σ’ έναν κύκλο στο δρόμο και οι φωνές μας
παράβγαιναν με κείνες των τζιτζικιών, καθώς τραγουδούσαμε για το μικρό καράβι και
τον καημό του που ήταν αταξίδευτο».
Ποιο γνωστό παιδικό τραγούδι θυμηθήκατε;
Τραγουδήστε το στην τάξη!
6. Πώς καταλαβαίνετε τη φράση:
«Πίσω από κάτι κουτιά, σε μια αποθήκη του σπιτιού
μου, ήταν ένα βιβλίο που ήταν κι αυτό αταξίδευτο, αφού κανείς δεν το είχε διαβάσει»;
7. Θυμάστε ποιο ήταν το πρώτο βιβλίο-καράβι που, όταν το αγγίξατε και το διαβάσατε,
άνοιξε πανιά και σας ταξίδεψε; Μιλήστε γι’ αυτό το βιβλίο στην τάξη!
8. Πώς θα σας φαινόταν αν θέλατε να διαβάσετε ένα βιβλίο, αλλά... δεν ήθελε εκείνο
να το διαβάσετε;
Φανταστείτε μια μεγάλη βιβλιοθήκη με πολλά βιβλία και
πανύψηλα ράφια, ένα τέλειο μέρος για να κρυφτεί ένα
βιβλίο που δε θέλει να διαβαστεί! Για ποιους λόγους, όμως,
έχει αυτήν την επιθυμία; Τι θέλει να αποφύγει; Τι συνέβη
τελικά; Αφού κάνετε τις προβλέψεις σας για το περιεχόμενο
του βιβλίου, μπορείτε στη συνέχεια να ακούσετε και να
ξεφυλλίσετε το παραμύθι στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
I...,50,51,52,53,54,55,56,57,58,59 61,62,63,64,65,66,67,68,69,70,...138