117
Η βιβλιοθήκη του σχολείου να λειτουργήσει ως κέντρο έρευνας, ψυχαγωγίας,
τεκμηρίωσης, πληροφόρησης και μάθησης. Τηβιβλιοθήκημπορούν να τη χρησιμοποιούν
μαθητές αλλά και γονείς.
Καθιερώνεται συγκεκριμένος χρόνος που να δίνει την ευκαιρία στους μαθητές με το
δάσκαλό τους να συζητούν θέματα στην τάξη που αφορούν άμεσα τη ζωή των μαθητών
στο σχολείο. Θα δίνεται, με αυτό το τρόπο, η ευκαιρία στους μαθητές και εκπαιδευτικούς
να εκφράζουν τους προβληματισμούς, τις απόψεις τους και να παρουσιάζουν προς
συζήτηση διάφορα προβλήματα που έχουν σχέση με τη ζωή τους στην τάξη. Θα γίνεται
προσπάθειαεπίλυσηςτωνπροβλημάτωνκαι οιαποφάσειςθαπαίρνονταιμεψηφοφορία.
Με αυτό τον τρόπο θα ενεργοποιείται η συμμετοχή των μαθητών στη διαχείριση της
ζωής στην τάξη. Όταν υπάρχει ειδική ανάγκη, στη συζήτηση να προσκαλούνται άτομα
τα οποία μπορούν να συμβάλουν στην επίλυση του συγκεκριμένου προβλήματος, θα
παίρνουν δηλαδή το ρόλο του συμβούλου ή του διαμεσολαβητή.
Η φωνή των παιδιών (το κουτί επικοινωνίας). Μέσα σε ένα ειδικό κουτί τα παιδιά
να μπορούν να απευθύνονται προς τους δασκάλους και τη διεύθυνση του σχολείου
εκφράζοντας τις απορίες τους, τους προβληματισμούς, τις εισηγήσεις τους επώνυμα
και ανώνυμα. Το κουτί να βρίσκεται σε χώρο που να έχουν εύκολη πρόσβαση τα παιδιά.
Σε τακτά χρονικά διαστήματα το κουτί ανοίγει και τα αιτήματα διαβάζονται στην τάξη.
Ακολουθεί συζήτηση.
6. Το Σχολείο σας θα διοργανώσει μία εκδήλωση για τους γονείς σας, με σκοπό να
προβληθεί η αξία του διαλόγου και της συνεργασίας ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς,
τους μαθητές και τους γονείς. Θα μιλήσει ένας εκπαιδευτικός, ένας μαθητής και ένας
γονιός. Ο Διευθυντής του Σχολείου ανέθεσε στην ομάδα σας να γράψει ένα κείμενο
500 λέξεων, το οποίο απευθύνεται στους γονείς και σας σύστησε να χρησιμοποιήσετε
τις παρακάτω έννοιες: το παράδειγμα, το κύρος, η συζήτηση, η ανιδιοτέλεια, η λογική,
η ευθύνη, η κατανόηση, η αγάπη.
I...,107,108,109,110,111,112,113,114,115,116 118,119,120