116
Ο Γιάννης και ο Κώστας είναι συμμαθητές. Μια μέρα στο διάλειμμα τσακώθηκαν με
γροθιές και ο εκπαιδευτικός που εφημέρευε τους έστειλε στο γραφεί του Διευθυντή.
Εκεί κλαίνε και οι δύο και μιλάνε με θυμό, χωρίς να απαντούν ακριβώς στα ερωτήματα
τον Διευθυντή. Αυτός είναι έτοιμος να τιμωρήσει και τους δύο. Ο Γιάννης είναι ένα ήσυχο
παιδί και καλός μαθητής, ενώ ο Κώστας είναι λίγο ανυπάκουος και συχνά δυσκολεύεται
να τελειώσει τις ασκήσεις του. Είναι και οι δύο από την ίδια γειτονία, χρησιμοποιούν το
ίδιο λεωφορείο..
Σ’ ένα μεγάλο σχολείο συχνά στο διάλειμμα παρατηρούνται καυγάδες και βίαιοι
τσακωμοί. Ο Ανδρέας είναι ένας μεγάλος μαθητής με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και
με διάγνωση υπερκινητικού. Συχνά συμμετέχει σ’ αυτά τα γεγονότα και φαίνεται να τα
προκαλεί. Όμως πάντα είναι ο μόνος που τραυματίζεται…
5. Συζητώντας σε ομάδες, επιλέξτε μία από τις παρακάτω δραστηριότητες που θα
θέλατε να υλοποιήσετε στην τάξη ή στο σχολείο, γιατί πιστεύετε ότι με τον τρόπο αυτό
θα βελτιωθεί το επίπεδο του διαλόγου.
Γράψτε τρία (3) τουλάχιστον επιχειρήματα, για να υποστηρίξετε την άποψή σας. Στη
συνέχεια σχεδιάστε και προτείνετε τρόπους υλοποίησης της δραστηριότητας, την οποία
επιλέξατε, για να είναι αποτελεσματική. Συζητήστε την πρότασή σας σε όλη την τάξη.
Η προσωπική μου ασπίδα. Οι μαθητές αναφέρουν τι δεν τους αρέσει να τους κάνουν
οι άλλοι και το συζητούν με τους συμμαθητές τους. Φτιάχνουν πορτρέτα του εαυτού
τους, μιλούν γι’ αυτόν και κάνουν αυτοπαρουσίαση. Επίσης, λένε τους τρόπους με τους
οποίους θα ήθελαν να βελτιώσουν τον εαυτό τους.
Εργαστήριο συζήτησης κοινωνικών και εκπαιδευτικών θεμάτων με τη βοήθεια
κινηματογραφικών έργων.
Τα παιδιά απασχολούνται δημιουργικά κατά τη διάρκεια του διαλείμματος με διάφορα
παιχνίδια (παιχνίδια αυλής, επιτραπέζια, αθλητικά, κ.λπ.). Την οργάνωση των παιχνιδιών
θα αναλάβουν οι ίδιοι οι μαθητές.
Δημιουργία κώδικα λειτουργίας της τάξης. Οι εκπαιδευτικοί αφιερώνουν τον απαραίτητο
χρόνο για να συνδιαμορφώσουν μαζί με τους μαθητές κανόνες λειτουργίας της τάξης. Ο
κάθε μαθητής που εισηγείται έναν κανόνα επιχειρηματολογεί και υποστηρίζει τη θέση
του. Σε περίπτωση που ο κανόνας γίνει αποδεχτός από όλους εντάσσεται στον κώδικα
λειτουργίας της τάξης.
Οι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν τη διαχείριση συγκρούσεων που εμφανίζονται στο
χώρο του σχολείου με τεχνικές διαμεσολάβησης. Ο στόχος της διαμεσολάβησης είναι
μέσα από το διάλογο τα εμπλεκόμενα μέρη να φτάσουν σε μια κοινά αποδεχτή λύση.
I...,106,107,108,109,110,111,112,113,114,115 117,118,119,120