115
4. Ως ομάδα επιλέξτε μία σκηνή επιθετικότητας, η οποία μπορεί να συμβεί και στο δικό
σας σχολείο.
Θέματα συζήτησης:
• Τα συναισθήματα των πρωταγωνιστών.
• Το πρόβλημα και πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί.
Συχνά μια ομάδα κοριτσιών δεν αφήνουν τη Χριστίνα να παίξει μαζί τους. Κάποια στιγμή
η Χριστίνα γνωρίστηκε με την Ιωάννα και άρχισε να παίζει στο διάλειμμα μαζί της. Τότε
η ομάδα των κοριτσιών άρχισε να ενοχλεί την Ιωάννα και επίμονα να της ζητούν να μη
παίζει με την Χριστίνα.
Ο Παναγιώτης είναι ένας μελετηρός και καλός μαθητής. Οι άλλοι τον πειράζουν και τον
αποκαλούν “σπασίκλα”. Συχνά τον καλούν πιεστικά να παίξει μαζί τους σε παιχνίδια
που γνωρίζουν ότι δεν του αρέσουν. Αν όμως δεχτεί τελικά, τον αφήνουν να περιμένει
ή τσακώνονται μπροστά του αν θα πρέπει να παίξει και ποιο ρόλο θα έχει στο παιχνίδι,
με το επιχείρημα ότι δε θα τα καταφέρει. Επίσης, του κάνουν φάρσες και του κρύβουν
τα τετράδια ασκήσεων, ώστε να φανεί στην τάξη ότι ήρθε αδιάβαστος.
ΗΜάραείναι μαθήτριααπόγονείςοι οποίοι είναι ξένοι εργάτες. Είναι πολύσυμπαθητική,
όμως προφέρει τα ελληνικά μ’ έναν ιδιαίτερο τρόπο. Μια ομάδα κοριτσιών αρχίζουν να
την πειράζουν, να μην την προσκαλούν να παίξει μαζί τους, να την μιμούνται και να
γελούν εις βάρος της.
Ένας μαθητής είναι κλειστός, απομονωμένος και φαίνεται λυπημένος. Μερικές φορές
τσακώνεται με τους συμμαθητές του. Τελευταία ενοχλεί έναν συγκεκριμένο, σωματικά
πιο αδύνατο, μαθητή. Μερικές φορές πέφτει πάνω του τρέχοντας και μετά αρχίζει ο
ίδιος να κλαίει και να κατηγορεί τον άλλο ότι δεν προσέχει. Ο άλλος μια μέρα αντέδρασε
βίαια και τσακώθηκαν πολύ. Ο εκπαιδευτικός καλεί τους γονείς για να τους ενημερώσει
και τότε πληροφορείται ότι τσακώνονται και οι γονείς του πρώτου μαθητή.
Ο εκπαιδευτικός της τάξης αναθέτει σ’ ένα μαθητή την υπευθυνότητα σε μια ομαδική
δραστηριότητα. Ο Κώστας, που πάντα ενδιαφερόταν γι’ αυτήν τη δραστηριότητα,
νιώθει ότι είναι άδικο που δεν επέλεξε ο εκπαιδευτικός αυτόν για υπεύθυνο. Αρνείται
να συμμετάσχει λέγοντας ότι η σύνθεση της ομάδας δεν είναι καλή και δεν αξίζει τον
κόπο. Την ώρα της δραστηριότητας περιφέρεται και ενοχλεί τις άλλες ομάδες.
Ο Χρήστος έγραψε βρωμόλογα σ’ ένα φρεσκοβαμμένο τοίχο στις τουαλέτες. Ο
εφημερεύων εκπαιδευτικός τον υποψιάζεται και τον καλεί να του μιλήσει. Όμως ο
Χρήστος καταγγέλλει ως ένοχο το Γιάννη και υποστηρίζει ότι τον είδε ο ίδιος να γράφει
στους τοίχους. Ο εκπαιδευτικός καλεί το Γιάννη. Αυτός ακούγοντας την καταγγελία
ξεσπά σε λυγμούς...
I...,105,106,107,108,109,110,111,112,113,114 116,117,118,119,120