109
Διαβάστε τη συνέχεια και το τέλος της ιστορίας:
Οι εφτά χρωματιστοί ιππότες
(συνέχεια)
Οι υπηρέτες υπάκουσαν στις διαταγές του βασιλιά και έπιασαν τους εφτά Ιππότες των
Χρωμάτων, τους έδεσαν όλους μαζί και τους έστειλαν πέρα από τα σύννεφα.
Και τότε, έγινε το θαύμα! Συνέβη κάτι που κανείς δεν είχε φανταστεί. Εκεί, πέρα απ’
τα σύννεφα, δημιούργησαν την πιο όμορφη και εντυπωσιακή αψίδα που είχε δει ποτέ
κανείς: το Ουράνιο Τόξο. Οι Ιππότες είχαν κρατήσει ο καθένας το χρώμα του, αλλά
ήταν και τα εφτά χρώματα ενωμένα όλα μαζί. Σ’ όλη τη χώρα, οι άνθρωποι έστρεψαν
γοητευμένοι τα μάτια τους προς τον ουρανό:
- Τι πολύχρωμη αψίδα! Πόσα διαφορετικά χρώματα, και τι ωραία που είναι όλα μαζί!
Είναι εκπληκτικό!
Ποχόλ Πόνς Ε. & Γκονθάλεθ Ι.Λ., (2003), (μτφρ. Βερίνα Χωρεάνθη), Μ
άθετε στα παιδιά
σας 20 αξίες της ζωής.
Αθήνα: Άγκυρα.
1. Διαβάστε το κείμενο και συζητήστε το περιεχόμενο. Στη συνέχεια, γράψτε στο
περιθώριο κάθε παραγράφου του κειμένου λίγα λόγια, συμπυκνώνοντας το νόημα της
παραγράφου (πλαγιότιτλοι). Στο τέλος, με τη βοήθεια αυτών που γράψατε σε κάθε
παράγραφο, γράψτε την περίληψη του κειμένου.
Πώς ξεκινά ένας διάλογος στο μάθημα με δυνατότητες
να ευδοκιμήσει ;
Για να διεγερθεί το ενδιαφέρον των μαθητών και για να
δημιουργηθεί πραγματική διάθεση και βούληση για διάλογο,
πρέπει να προκύψει η κατάλληλη αφορμή, την οποία ο διδάσκων
θα αξιοποιήσει, ώστε να παρακινήσει την τάξη σε διάλογο.
Αν ο διάλογος στο μάθημα αντιμετωπισθεί σαν ρουτίνα, και
αν γίνει προσπάθεια να ξεκινήσει χωρίς ιδιαίτερη φροντίδα,
κινδυνεύει να μετατραπεί εύκολα σε κουτσομπολιό ή σε ανώφελη
πολυλογία. Αντιθέτως, ένας επιτυχώς παρακινημένος διάλογος
μπορεί να προκαλέσει το ενδιαφέρον των μαθητών, να ανεβάσει
την διάθεσή τους για να συμμετάσχουν σ’ αυτόν, και να τους
βοηθήσει, ώστε, με τις τοποθετήσεις τους, να οδηγηθούν σε
μία γόνιμη και παραγωγική ανταλλαγή γνωμών και απόψεων,
με άλλα λόγια να επιτύχουν τον πνευματικό τόκο. Στο σχολείο ο
εκπαιδευτικός έχει πλήθος ευκαιριών, για γνήσιες παρακινήσεις
διαλόγου. Κατάλληλα προβλήματα ή θέματα από την διδακτέα
ύλη κάθε μαθήματος, στα οποία οι μαθητές έχουν τις δικές τους
εμπειρίες και γνώσεις, είναι το πρώτο και καλλίτερο μέσον για να
προκληθεί το ενδιαφέρον των μαθητών και για να παρακινηθεί
ένας διάλογος στην τάξη.
(χώρος για
συγγραφή των
πλαγιότιτλων)
Ο διάλογος στην τάξη
I...,99,100,101,102,103,104,105,106,107,108 110,111,112,113,114,115,116,117,118,119,...120