23
4. Στη φωτογραφία που ακολουθεί ο/η φωτογράφος επέλεξε να αποτυπώσει μόνο ό,τι
βλέπετε. Ποια να είναι, άραγε, τα στοιχεία που είδε ο/η φωτογράφος, αλλά τα απέρριψε
και έτσι δεν μπορείτε να τα δείτε;
• Υποθέστε ποια μπορεί να είναι αυτά τα στοιχεία, συμπληρώνοντας όποιο τμήμα της
φωτογραφίας θέλετε, έξω από το πλαίσιό της.
• Ανταλλάξτε μεταξύ σας τα βιβλία και συγκρίνετε το αποτέλεσμα, μετά τη συμπλήρωση
της φωτογραφίας.
• Συζητήστε για την επιλογή του/της φωτογράφου να αποτυπώσει μόνο ό,τι βλέπετε στη
φωτογραφία, απορρίπτοντας άλλα στοιχεία. Ποια συμπεράσματα εξάγετε για την
οπτική
γωνία
του/της φωτογράφου;
5. Φωτογραφήστε τη δική σας σχολική τάξη, επιλέγοντας ποια στοιχεία θα αποτυπώσετε
στη φωτογραφία σας (συμμαθητές/τριες, αντικείμενα της τάξης,…) και ποια θα απορρίψετε.
Συγκρίνετε τις φωτογραφίες σας και σχολιάστε στην τάξη την οπτική σας γωνία ως
φωτογράφοι.
6. Ένας μαθητής ή μια μαθήτρια αναλαμβάνει να φωτογραφίσει τα παιδιά της τάξης,
δίνοντας οδηγίες για την πόζα (σκηνοθετημένη φωτογραφία). Ένας άλλος μαθητής ή
μαθήτρια φωτογραφίζει τα παιδιά, δίχως να δώσει οδηγίες (φυσική φωτογραφία).
• Σχολιάστε τις δυο φωτογραφίες και εντοπίστε τις διαφορές τους. Ποια από τις δύο
φωτογραφίες προτιμάτε; Γιατί;
• Συζητήστε και αναλύστε τη στάση του/της φωτογράφου στη σκηνοθετημένη και στη
φυσική φωτογραφία.
I...,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22 24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,...138