29
Ξεκλειδώνουμε τα κείμενα
1. Διαβάστε και συζητήστε στην τάξη τα παραπάνω άρθρα της Σύμβασης για τα
Δικαιώματα του Παιδιού, δουλεύοντας σε ομάδες. Κάθε ομάδα αναλαμβάνει να συζητήσει
και στη συνέχεια να παρουσιάσει στην τάξη δύο άρθρα. Οι παρακάτω ερωτήσεις θα σας
βοηθήσουν!
• Ποιοι είναι οι τίτλοι των άρθρων;
• Σε ποια δικαιώματα του παιδιού αναφέρονται τα άρθρα;
• Τι πρέπει να κάνουν οι γονείς και η Πολιτεία, για να εξασφαλίζουν και να προστατεύουν
αυτά τα δικαιώματα του παιδιού;
• Είναι σημαντικά για τα παιδιά αυτά τα δικαιώματα; Για ποιον λόγο;
• Ποια προβλήματα και ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζουν τα παιδιά, όταν δεν προστα-
τεύονται αυτά τα δικαιώματα;
• Τι έχετε δει ή ακούσει για τα δικαιώματα των παιδιών;
2. Δουλεύοντας και πάλι στις ομάδες σας, διαβάστε και παρατηρήστε το παραπάνω
ενημερωτικό έντυπο. Κάθε ομάδα αναλαμβάνει να διαβάσει και να παρατηρήσει
προσεκτικά μια σελίδα του εντύπου και στη συνέχεια να ανακοινώσει στην τάξη τα
αποτελέσματα των παρατηρήσεών της. Οι παρακάτω ερωτήσεις θα σας βοηθήσουν!
• Σε ποια δικαιώματα του παιδιού αναφέρεται η σελίδα του εντύπου;
• Σε τι χρησιμεύουν τα σκίτσα; Έχουν σχέση με τα δικαιώματα που παρουσιάζονται στη
σελίδα του εντύπου;
• Σε ποια άρθρα της σύμβασης διαβάσατε τα ίδια δικαιώματα με αυτά που διαβάζετε στη
σελίδα του εντύπου ;
• Ποιες διαφορές υπάρχουν στον τρόπο που παρουσιάζονται τα δικαιώματα στη σελίδα
του εντύπου και στα άρθρα της σύμβασης;
• Σε ποιο πρόσωπο είναι διατυπωμένα τα δικαιώματα στη σελίδα του εντύπου και σε ποιο
πρόσωπο στα άρθρα της σύμβασης; Γιατί;
• Ποιες διαφορές υπάρχουν, ως προς το ύφος (λεξιλόγιο, εκφράσεις), στα δικαιώματα
που διαβάζετε στη σελίδα του εντύπου και στα δικαιώματα που διαβάσατε στα άρθρα της
σύμβασης;
• Συγκρίνετε το ύφος των άρθρων και του εντύπου. Ποιο ύφος σάς φαίνεται τυπικό και
σοβαρό (επίσημο ύφος) και ποιο οικείο και φιλικό (ανεπίσημο ύφος);
3. Συζητήστε στις ομάδες σας και στη συνέχεια πείτε τη γνώμη σας:
• για τον ρόλο των σκίτσων στο έντυπο,
• για ποιον λόγο τα δικαιώματα παρουσιάζονται στο έντυπο με διαφορετικά χρώματα, με
έντονη γραφή και κεφαλαία γράμματα,
• για ποιον λόγο χρησιμοποιείται ο συγκεκριμένος τύπος γραμμάτων (γραμματοσειρά)
και αν σας θυμίζει κάτι.
I...,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28 30,31,32,33,34,35,36,37,38,39,...138